Автор:Роберт Маккі

На телебаченні створять кіношедеври XXI століття

В Україну прибув гуру усіх знаменитих кіносценаристів, американський драматург Роберт Маккі – людина, яка чи не найкраще у світі знає і може навчити, як розповісти історію

 

В Україну прибув гуру усіх знаменитих кіносценаристів, американський драматург Роберт Маккі – людина, яка чи не найкраще у світі знає і може навчити, як розповісти історію.

Тож фільми його учнів здобувають найпрестижніші кінонагороди, Маккі запрошують на консультації провідні кіно та телекомпанії, його методами користуються рекламні агентства, у тактиці судових засідань – потужні юридичні фірми з Уолт-Стріт.

І навіть прем’єр-міністр Великої Британії Девід Кемерон після прочитання книги Роберта Маккі змінив долю партії консерваторів. Відтепер навчитися професійно створювати сценарії зможуть і українці – Маккі, який вже 30 років навчає сценарній майстерності у різних країнах, проведе у Києві 4-денний семінар. Напередодні він дав ексклюзивне інтерв’ю «ФАКТАМ».

– Містер Макі, вітаю вас в Україні! Тут ви цікавите дуже багатьох людей, які хочуть навчитися стати професійними сценаристами. Скажіть, будь ласка, чим в свою чергу вас цікавить Україна?

– Я бачив не дуже багато ваших фільмів і вони здебільшого доби німого кіно. Але відчуваю тут величезну кількість талановитих людей з пристрасним інтересом до життя. Однак – без належного рівня майстерності розповідати захопливі історії. І цього я навчатиму їх тут. Бо вміти розповідати історії – це така ж професія, як лікар чи юрист.

– Серед ваших учнів 49 володарів Оскарів та 168 премії «Еммі», чим вас порадували ваші учні за останній час?

– З кого ж почати… Мої учні – скрізь! Пишуть сценарії від чорних драм до мультфільмів. Пол Хаггіс взяв два Оскари, це сценарист «Дівчисько на мільйон» – найкращий фільм, як на мене – а також «Казино рояль» про Бонда. Мої учні робили мультики «У пошуках Немо», «Рататуй». І як не загадати Пітера Джексона, який написав історії «Володар кілець» та «Кінг-Конг». Але останнім часом дуже багато моїх учнів працюють на телебаченні.

– Містере Маккі, чому, на вашу думку, телевізійні серіали стають успішнішими за кіно?

– Те, що телесеріали стають чудовими, має своє пояснення. Найкращі сценаристи емігрували з Голлівуду на телеканали. Бо там вони мають реальну свободу і владу, по суті вони є продюсерами своїх історій – наймають режисерів і акторів – усіх для втілення задумів. Телебачення для них – творчий рай! І це справедливо: той, хто створює оригінальний продукт, й повинен мати владу над його долею. І, на мій погляд, саме на телебаченні створять кіношедеври 21-го століття.

– А які сюжети з історії України могли би бути успішними в кіно, на вашу думку?

– В України драматично потужна історія, яка складається з постійної боротьби з усіма сусідами. Але особисто я дуже люблю вікінгів. Коли писав про них сценарій, то дослідив, що вони з Півночі морем, а потім річками дісталися сюди, захопили Київ, заснували імперію, а потім дійшли до Константинополя і захопили і його. А віщий Олег – улюблений герой того періоду. Це б мені було дуже цікаво побачити на екрані! Ну а поки готуюсь до семінару для українських сценаристів. Він називається «Історія на мільйон».

– Дякую, містере Маккі.

 


Вверх Вверх
Вверх