PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Азаров “розжував”, чому ростуть ціни на бензин

Прем`єр-міністр України Микола Азаров пов`язує зростання цін на бензин в Україні зі зростанням цін на нафту в світі.

Прем`єр-міністр України Микола Азаров пов`язує зростання цін на бензин в Україні зі зростанням цін на нафту в світі.

Про це він написав в своєму блозі.

Прем`єр зазначив, що вчора на одному з центральних телеканалів побачив сюжет, в якому автолюбитель обурювався зростанням цін на бензин і дорікав уряду в бездіяльності. 

«Звичайно, уряду прийнято дорікати завжди і за все. Але що відбувається насправді? Хочу висловити свою позицію», – відзначив М.Азаров. Він зазначив, що з березня 2011 року по березень 2012 р. ціни на нафту на світовому ринку зросли майже вдвічі: з 70 дол. за барель до 125,5 дол. за барель. 

За словами глави уряду, директор-розпорядник Міжнародного валютного фонду Крістін Лагард вважає це загрозою для всієї світової економіки. 

«А Україна, нагадаю, купує нафту за світовими цінами. Свого видобутку нам абсолютно не вистачає. Пов`язане зростання світових цін на нафту з не залежними від нас обставинами: перш за все, з подіями в Лівії та ембарго на вивезення нафти з Ірану. Тепер давайте порахуємо, скільки ж коштує переробка нафти на українських НПЗ. Для тих, хто не знає, що таке барель: це місткість об`ємом 163,7 літра. Таким чином, у тонні нафти 6,1 бареля. Отже, сьогодні тонна нафти коштує 765,55 дол.», – пише М.Азаров.

Він зазначив, що українські нафтопереробні заводи переробляють в основному російську нафту, а Росія встановила вивізне мито у розмірі 460 дол. за тонну сирої нафти. 

«Разом ми купуємо тонну російської нафти за 1255,55 дол. Додайте сюди транспортні витрати і податок на додану вартість, і виходить, що ціна нафти, яка надходить на переробку на український НПЗ, становить більш як 1600 дол. за тонну. А зараз, якщо пам`ятаєте шкільний курс хімії, додаємо витрати на процес крекінгу (сублімації світлих нафтопродуктів), при якому вихід автомобільного палива становить близько 70% з тонни. Ось вам і сформувалася відпускна ціна на вітчизняних НПЗ. Зважаючи на те, що ми переробляємо також власну, більш дешевшу нафту і задіюємо різні заходи здешевлення нафтопродуктів, ціни на внутрішньому ринку України значно нижчі, ніж витрати переробників імпортної нафти», – зазначив М.Азаров. 

У зв`язку з цим він відзначив, що така ситуація призвела до зупинки Лисичанського і Одеського нафтопереробних заводів. 

«Без роботи тисячі людей. Перед урядом стоїть дилема: або адміністративно обмежувати ціни на заправках, що неминуче призведе до дефіциту палива, або створювати такі умови, коли постачальники і переробники нафти одержували хоча б мінімальну рентабельність. І одночасно іншими заходами підтримати споживачів автомобільного палива. Саме так і діє уряд», – наголосив прем`єр-міністр.//УНІАН

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх