PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Кривава статистика: в Україні що 2 години в аварії гине людина

Кількість смертей у аваріях на вітчизняних шляхах щороку зростає, а цифри за перше півріччя 2012-го вражають.

Кожні 20 хвилин в Україні стається ДТП, а що 2 години гине людина. В середньому ж щодоби аварії забирають життя 11-х. Такі жахливі цифри сьогодні озвучили в Державтоінспекції.

7-го липня на Чернігівщині сталася жахлива аварія. Автобус із російським прочанами, які їхали до Почаївської лаври, перевернувся: 14 людей загинули одразу, ще 29 травмовано.

Позавчора – аварія у Запорізькій області. Автобус, яким заробітчани їхали з Донецька до Чехії, перекинувся – 1 жінка загинула, 9 – травмовано.

Загалом же з початку року аварії на дорогах України забрали життя понад 2 тисяч людей. У Державтоінспекції назвали і основні причини трагедій – перевищення швидкості, порушення правил маневрування і проїзду перехресть і залізничних переїздів.

«На автодорогах держави майже кожну 21 хвилину траплялося ДТП із постраждалими. Практично кожні 2 години в автопригодах гинула людина. В середньому за добу в автопригодах гинуло 11 осіб», – повідомляє сумну статистику заступник начальника управління ДАІ МВС України Володимир Резніков.

Як запобігти трагедіям на автошляхах? Відповідь на риторичне запитання прем’єр-міністр Микола Азаров шукав у колі громадських активістів.

15 мільярдів гривень, які цього року виділили із держскарбниці на будівництво та ремонт магістралей, смертельної статистики на дорогах не змінили. Представники громадських організацій наполягають на створенні масштабної національної програми із безпеки дорожнього руху.

Харківські активісти, не чекаючи допомоги чиновників, створили так званий народний аудит і повідомляють одне одному про небезпечні ділянки на дорогах.

«Ми виявили тисячі місць, де прихованні ризики. Якщо проаналізувати, як сприймають дорогу її користувачі, водій, пішохід, пасажир – ви виявите масу причин для травм і аварій», – каже президент громадської організації «Товариство учасників руху» Олександр Сітенко.

Вивчати правила треба ще з дитячого садка. А щоб зменшити дитячу смертність на автошляхах – школярі обов’язково мають носити спеціальні світловідбивачі. Поради активістів прем’єр пообіцяв озвучити на найближчому засіданні уряду.

«Усе це можна зробити у вигляді серйозної програми, яка дозволить рік у рік зменшувати смертність на дорогах, підвищувати безпеку руху», – вважає Микола Азаров.

Та насамперед потрібно змінювати свідомість водіїв та пішоходів. Яскравий приклад, як переконати автомобілістів не паркуватися на тротуарах, демонструють активісти громадського руху «Стоп-хам!».

Російський досвід уже застосували проти нахабних водіїв у Києві, Одесі, Дніпропетровську, Луганську, Харкові. Наліпки на переднє скло автомобіля дають результат – чимало водіїв змінюють місце парковки. Однак, державтоінспектори їх не підтримують, бідкаються активісти.

«Буває, що ми клеїмо, а поруч стоять співробітники ДАІ. Ми підходимо і кажемо – чому ці машини припарковані не за правилами. Вони просто посміхаються у відповідь і нічого сказати не можуть», – розповідає керівник громадської організації у Києві Роман Мороз.

Керівники ж Державтоінспекції кажуть, що така ініціатива справді змінює свідомість водіїв, однак треба пам’ятати і про закон.

«Якщо це в рамках закону діється, і це не створює реальної загрози життю та безпеці інших учасників дорожнього руху – це працює. Як громадянин я це підтримую», – каже Володимир Резніков.

Та починати змінювати ситуацію потрібно з себе. Водій ти чи пішохід, треба дотримуватися правил дорожнього руху, які, як відомо, написані кров’ю.

//ICTV

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх