PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Австралійці створили перший у світі компактний сонцемобіль, який розвиває швидкість 140 км/год (відео)

Традиційні авто на енергії сонця – громіздкі апарати з купою сонячних батарей, у кабіні яких є місце лише для водія.

Традиційні авто на енергії сонця – громіздкі апарати з купою сонячних батарей, у кабіні яких є місце лише для водія.

Австралійські інженери й студенти з університету Сіднея зламали стереотип і створили перший у світі сонцемобіль для практичного використання. Болід на сонячних батареях, що зовні нічим не відрізняється від звичайного автомобіля, назвали «Єва».

«З самого початку ми прагнули розробити автомобіль, який сподобається широкому загалу. І ним можна було б їздити вулицями. Ми відмовилися від стандартних сонячних батарей, з якими машина схожа на дирижабль і втрачає можливість будь-якого практичного використання», – розповідає інженер-механік Кріс Харрісон.

Авто, яке виготовлене з вуглецевого волокна і полістиролу, а вікна зі скловолокна, дуже легке. Хоча й має пасажирське місце. Максимальна швидкість – 140 кілометрів за годину, і якщо світить сонце автомобіль їздить без зупинки.

Коли ж на небі хмари – акумулятора вистачає на 500 кілометрів. Конструктори працювали півтора року майже цілодобово, аби встигнути до цьогорічного світового чемпіонату сонцемобілів.

«Машина готова, ми плануємо взяти участь у гонках автомобілів на сонячних батареях. Це наша найближча мета. А потім внесемо деякі зміни в конструкцію, щоб авто було повністю придатним для використання на міських вулицях», – каже менеджер проекту Сем Патерсон.

«Єва» має літій-іонний акумулятор, який можна підключати до електромережі для швидкої підзарядки, в разі негоди. Перші перегони влаштували на іподромі Сіднея. Болід швидко не розганяли, аби уникнути перегрівання двигуна. Головне було перевірити основні функції авто.

«Ми вперше запустили машину за допомогою власного двигуна. Тести пройшли успішно. Гальмівні диски дуже чутливі. Рульове управління теж нормально функціонує», – каже інженер Алекс Боуд.

Після World Solar Challenge конструктори планують встановити фари і подушки безпеки для водія і пасажира, щоб отримати сертифікат на користування машиною у місті.

І тоді «Єва» стане першим у світі практичним сонячним автомобілем.

//Олександр Миронюк, «ФАКТИ», ICTV

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх