PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

В Україні «зламають» застарілу схему продажів б/в авто

Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів лобіює зміни умов торгівлі б/в транспортом

Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів лобіює змінe умов торгівлі б/в транспортом, щоб компенсувати катастрофічне падіння продажів нових легковиків.Автомобільне лобі намагається зламати існуючі схеми перепродажу старих машин – через спеціалізовані інтернет-ресурси або на авторинках.

Офіційно операції оформляють через так звані довідки-рахунку, передає ДС.

Фактично це той же договір купівлі-продажу, який виписується на бланку суворої звітності, які мають право видавати лише акредитовані в ДАІ фірми.

Згідно із законодавством перед оформленням угоди вони повинні перевірити автомобіль (чи не числиться він в угоні, чи не накладено на нього арешт), а також оцінити транспортний засіб. З цієї суми продавець і сплачує податок (3% в Пенсійний фонд). На підставі такої довідки-рахунку новий власник отримує в МРЕВ техпаспорт на придбаний автомобіль.

Читайте: В Україні розробляють дозорний всюдихід Hopper (фото)

Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів (ВААІД) вважає, що звичайні паперові довідки-рахунки пора замінити на електронні. Не без її допомоги відповідний пункт внесено до прийнятя Кабміном на початку травня програми дерегуляції економіки.

Наступний крок – внесення змін в урядові постанови про порядок державної реєстрації транспортних засобів (№1388) та про торгівлю автомобілями (№1200). Впоратися з цим завданням асоціація, за словами її голови Олега Назаренко, планує до кінця року.Якщо дилери доб’ються свого, у вітчизняних автолюбителів залишиться значно менше можливостей для самостійного продажу машин.

Адже електронні довідки-рахунки зможуть видавати лише компанії, які офіційно отримають доступ до бази даних ДАІ, обзаведуться своїми логіном та паролем і, відповідно, оформлені ними угоди можна буде легко відстежити.

Нинішні ж довідки-рахунку давно перетворилися на фікцію. Хоча теоретично їх також мають видавати тільки акредитовані в ДАІ структури, на всіх авторинках країни активно торгують бланками, пропонуючи їх за 800-1300 грн. Причому заповнити таку довідку-рахунок може сам продавець.

Зрозуміло, що в підсумку там не міститься ні правдивої інформації про авто, ні про реальну суму угоди.ВААІД розраховує, що доступ до електронних довідок-рахунків отримають в основному салони, які торгують нині новими машинами, і спеціалізовані комісійні майданчики, яким українці і будуть змушені віддавати свої автомобілі на реалізацію.Для пересічних автовласників це явно невигідно. Адже навіть сьогодні, коли дилери конкурують з перекупниками на авторинках, вони пропонують водіям за їх машини на 15-20% менше, ніж реально отримати в разі самостійного продажу.

Якщо ж автосалони та комісійні майданчики залишаться єдиним каналом продажів старих авто, їх апетити зростуть.Але для потенційних покупців, як вважає Олег Назаренко, така схема вигідна.

“Дилер, у якого стоїть багато б/у автомобілів, не зацікавлений приховувати інформацію про їх реальний стан, адже перед ним не стоїть мета продати конкретний транспортний засіб будь-якою ціною.Тому у покупця більше шансів купити дійсно “чесне” авто, тоді як на ринок зараз, як жартують самі водії, потрібно ходити з трьома друзями: тим, хто розбирається в кузовному ремонті, щоб не підсунули фарбовану машину, фахівцем в двигунах, який побачить зношений двигун, навіть якщо скручений реальний пробіг, і тим, у кого є зв’язки в ДАІ і хто зможе швидко пробити автомобіль на її базі”, – говорить Назаренко.Активність, з якою дилери взялися за освоєння ринку вживаного транспорту, не випадкова. До недавнього часу 80% прибутку автосалонам давала реалізація нових машин. Але обсяги їх продажів скорочуються катастрофічними темпами – лише з початку цього року вони впали на 76%. Враховуючи, що тенденція зниження попиту на нові автомобілі навряд чи виявиться тимчасовою, сегмент вживаних машин залишається для дилерів чи не єдиною можливістю звести кінці з кінцями.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх