Чи варто українцям чекати дешевих б/в авто з ЄС

Українцям про дешеві б/в автомобілі з країн Європейського союзу, навіть за скасування спецмита і додаткового імпортного збору, можна немріяти.

Українцям про дешеві б/в автомобілі з країн Європейського союзу, навіть за скасування спецмита і додаткового імпортного збору, можна немріяти, відзначають аналітики CASE Україна в матеріалі проекту Ціна держави: цікава економіка.

Експерти вважають, що ціни на автомобілі після скасування спецмита і додаткового збору не знизяться, а навпаки зростуть.

– З 1 січня 2016 року в Україну буде заборонено ввозити автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам стандарту Євро-5 (норми по викидах). Зазначена норма міститься в підписаній угоді з ЄС. Стандарт діє в країнах ЄС і США з вересня 2009, відповідно, нових правил відповідають автомобілі молодше 5 років.

Очевидно, що автомобілі молодше 5 років навіть при тому, що вони б/в не будуть дешевими. А той факт, що ввозити автомобілі старше 5 років взагалі заборонено тільки обмежить пропозицію б/в автомобілів. Звичайно залишається можливість на старших автомобілях переобладнати двигун, щоб відповідати екологічним стандартам. Однак така процедура не з дешевих, і в підсумку позначиться на ціні таких авто, – відзначають в CASE Україна

Експерти вважають, що про дешеві б/в машини з ЄС, навіть при скасування спецмита і додаткоого імпортного збору, можна не мріяти.

Читайте: Як українців “розводять” підставними б/в авто

– Справа в тому, що ставка спецмита – це лише 2,15% (бензиновий двигун 1… 1,5 л) або 4,32% (двигун 1,5… 2,2 л) від вартості автомобіля, а ставкадодаткового імпортного збору – 5%. Скасування цих платежів, в залежності від типу транспорту теоретично (якщо ігнорувати ефект від введення в дію стандарту Євро 5) могла б знизити вартість авто на 6-11,2%. У той же час основні витрати на розмитнення формує акцизний збір (ставка залежить від року випуску, типу палива і кубатури двигуна) і ПДВ, “накручується” на мита, збори і акциз. Наприклад, щоб ввезти в Україну бюджетне авто вартістю $15 тис, молодших 5 років, з бензиновим двигуном 1400 куб. см доведеться заплатити $ 2,3 тис акцизу і $ 3,8 тис ПДВ. На новий автомобіль, вартість якого в 1,3 рази більше з таким же двигуном акциз буде $0,1 тис, а ПДВ $4,4 тис, – підрахували аналітики.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх