Рекет на литовських номерах: автомобілі розшукуватиме Інтерпол

Мережею ширяться чутки, що у Литві фірма-гігант скуповує інші “фіктивні фірми”, на які зареєстровані автомобілі з литовськими номерами, і подає машини у розшук.

Разом з юридичним правом розпоряджатися усім майном фірми, до вправних ділків потрапили списки “автолюбителів по довіреності”, які пересуваються в Україні на європейських авто.

За схемою, юристи нової фірми обдзвонюють горе-власників таких машин, та пропонують добровільно повернути авто протягом 72 годин, або заплатити певний “штраф”. У разі непокори, обіцяють подати машину до розшуку, і тоді власникам вже загрожуватиме кримінальна відповідальність за “викрадення транспортного засобу”, до речі вже в міжнародному просторі.

Наскільки реально провернути таку схему Факти ICTV дізналися у генерального директора всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка.

Пане Олеже, чи можливо в правовому полі втілити таку схему вимагання?

Якщо ще хтось не заробляв гроші на таких схемах, то після того, як у ЗМІ з’явилася така інформація, тепер 100% ця схема запрацює.

Наприклад, є литовська фірма, у якої на обліку стоять 10 тисяч автомобілів, у цієї фірми є база даних, про тих, хто купував за довіреністю ці автівки, тобто є всі контактні данні. І тут немає ніяких перешкод у псевдобізнесменів телефонували і вимагали повернути автівку, або сплачувати якусь суму. Це елементарний рекет. Я хоч і проти тимчасового ввезення автомобілів, але я проти будь-якого виду шантажу.

Чи дійсно такими автівками буде займатися Інтерпол?

Документально усі ці автомобілі є власністю даної фірми, а так як цих автівок фактично у фірми немає, вона може написати заяву до поліції, що старий власник фірми невідомо де дів ці машини, просимо подати їх у розшук. А якщо є заява юридичної особи власника, ніхто ж не перевірятиме, що при погодженні з цією фірмою ви отримали машину, і ці автівки розшукуватиме у тому числі й Інтерпол.

Що у такому випадку робити власникові авта на європейських номерах?

Тут люди потрапляють взагалі в незрозумілу схему. Якщо людина скаже, я машину цю не крав, у мене є договір купівлі-продажу з цією фірмою. Тоді у правоохоронців виникнуть логічні запитання – чому ти не оформив її на себе, чому вона документально на литовській фірмі, як взагалі вона потрапила до України, якщо її завезла і задекларувала литовська фірма, як вона в тебе опинилась, тобто фактично ти порушив митні правила. Розумієте, в такій ситуації власники цих автівок з обох сторін опиняються у пастці.

Чи не спровокують такі схеми на масові розбірки на запчастини таких автівок?

Я думаю тут немає чіткого прогнозу. Хтось захоче заплатити шантажисту і продовжувати їздити на такому автомобілі, а хтось не погодиться грати за такими правилами і віддасть автівку на запчастини.

Читайте: Чому закривають газові заправки та чи зростуть ціни на паливо

Яка відповідальність загрожує українцю, який віддав на розбірку автомобіль?

Ніякої. Офіційно на територію України цю машину завозив нерезидент України, наприклад молдаванин. Тому вся відповідальність покладається на нього – молдаванин ввіз цю машину, і ніхто не може знати, крім цієї литовської фірми, кому машина далі перейшла.

Тобто автомобілі є в базі, а тих хто фактично на них їздить немає?

З одного боку водієві, який в Україні пересувається на такому автомобілі нічого не загрожує і він може легко його позбутися. З іншого боку це є великою проблемою для інших українців. В разі, якщо такий автомобіль на європейських номерах порушить правила, або потрапить в аварію, або зіб’є людину, перевірити по базі, хто був за кермом такого авта неможливо, бо в документах записаний той же молдаванин.

До речі, ми писали про схему обману, коли людям привозять автомобілі з іноземною реєстрацією, на яких можна їздити лише 5-10 днів.

Ярослав Марченко.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх