Тест-драйв Renault Espace: сімейний космос

Так що ж це: мінівен, кросовер чи універсал? Факти ICTV вирішили з’ясувати, що насправді являє собою Renault Espace.

Перше покоління Renault Espace по праву вважається одним з перших мінівенів в світі.

У розробці перших поколінь Espace приймала участь французька компанія Matra, діяльність якої була пов’язана з авіакосмічними розробками, а також з Формулою-1. До слова, в дизайні Renault Espace залишилося щось космічне.

Французи стояли біля витоків в цьому класі і ось у нас на тест-драйві вже п’яте покоління Renault Espace, яке презентували в Парижі ще восени 2014 року.

Renault Espace побудований на модульній платформі альянсу Renault-Nissan – CMF (Common Module Family). На цій же платформі побудовані Renault Kadjar, Nissan Qashqai і Nissan X-trail, які також вже побували у нас на тест-драйві.

За більш ніж тридцять років великої історії з простого мінівена Renault Espace перетворився на такий собі симбіоз різних класів автомобілів.

Читайте: Тест-драйв Renault Duster: універсальний солдат

Так що ж це: мінівен, кросовер або універсал? Факти ICTV вирішили з’ясувати, що насправді являє собою цей автомобіль.

Renault Espace хоч і близький по духу до кросоверів, але буває тільки в передньопривідному виконанні.

В Україні цей автомобіль доступний тільки під замовлення, в максимальній комплектації, з одним варіантом двигуна і КПП. Саме такий Renault Espace і побував у нас на тест-драйві.

Ми тестували Renault Espace в 7-мимісній версії (є також 5-тимісна версія) в комплектації Initiale Paris.

Автомобіль був оснащений дизельним двигуном 1,6 л (160 к.с. / 380 Нм) і 6-ти ступеневою роботизованою коробкою передач EDC.

Така версія автомобіля обійдеться вам близько 45 тис. євро

ДИЗАЙН

Сама назва Renault Espace вже натякає на якийсь космічний підтекст проглядається і в зовнішності. Незвичайні форми і лінії, футуристичний образ і в той же час, Renault Espace виглядає солідно і привабливо.

Багату комплектацію Initiale Paris виділяють відповідні написи на “носі” і “кормі”, особливий колір “чорний аметист” і 19-ти дюймові колісні диски з візерунком Ейфелевої вежі.

Підкреслює зовнішність повністю світлодіодна оптика Led Pure Vision.

САЛОН

У салоні з дизайном все ще цікавіше. Тут ви також знайдете не один напис Initiale Paris, який красується штампуванням на шкірі, гравіюванням на кермі і написами на підголівниках. Виглядає все дуже дорого, концептуально і стильно. Але чи вдалося у французів поєднати красиве з практичним? Це перше питання, на яке я хотів знайти відповідь під час тесту.

Панель приладів Renault Espace знайома нам по тест-драйву Renault Kadjar.

Вона може видозмінюватися (4 стилі) і міняти колір оформлення (5 кольорів), що іноді допомагає освіжити відчуття від водіння і надає різноманітності.

Дуже комфортні крісла з перфорованої шкіри, які крім своїх зручних форм і різних налаштувань дозволяють водієві з переднім пасажиром насолодитися трьома видами масажу, що регулюється по швидкості та інтенсивності.

У передніх сидіннях є можливість висунути подушку під коліна. Це дуже зручно в далеких дорогах і дозволяє без почуття втоми тривало знаходиться за кермом.

Крім усього іншого, сидіння Renault Espace виділяються незвичайними “космічної” форми підголівниками, які на практиці виявилися комфортними, а не тільки красивими.

Кермо зручне, зі скошеною нижньою частиною та виконане теж з перфорованої місцями шкіри.

Під кермом знаходиться класичний важіль Renault для дублювання управління системою мультимедіа і телефоном. Практичний і перевірений на багатьох моделях елемент. Як на мене, зовні він дещо випадає із загального футуристичного концепту, хоча за кермом його практично непомітно.

Простір між переднім пасажиром і водієм розділений монолітною центральною консоллю, яка включає в себе сенсорний дисплей (8,7 “), панель управління і плавно перетікає в підлокітник.

Ця консоль виглядає привабливо, але на тлі глянсового пластика і екрану дуже добре виділяється пил і відбитки пальців, що проглядається на фото.

Підлокітник сам по собі дуже місткий, хоч і не регулюється по висоті.

На консолі є ніша для дрібниць з вбудованими всередині USB-портами, роз’ємом AUX і слотом під SD карту. Це зручне рішення, адже завдяки ньому під рукою можна підзарядити телефон, змінити музику, та й взагалі – як без цього всього в еру гаджетів?

Сама ніша, по всій видимості, зроблена саме під ці гаджети, але більшість середньостатистичних смартфонів в неї провалюються і дістати їх звідти потім складно. Втім, це все виправляє шторка, якою можна підігнати розмір ніші під телефон.

Вбудованого футляра для окулярів ми так і не знайшли. Під консоллю знаходяться підстаканники і невелика ніша, що само по собі не дуже практично, адже дістати звідти каву, навіть стоячи на місці, важкувато.

“Х’юстон, у нас проблеми”, – так і проситься ця знаменита фраза, коли не знаєш куди примостити стакан з напоєм в Renault Espace. 🙂

Та ж ситуація з підстаканниками і у пасажирів позаду. Але якщо спереду вони хоча б є, то позаду ми їх і не знайшли. Дивно, коли мова про такі дрібниці йде в мінівені.

Шухлядка для рукавиць, так званий “бардачок”, висувний та відкривається незвично – сенсорною кнопкою. Ящик практичний і місткий – 12 л. Тут питань немає.

Центральний дисплей виконаний в стилі Tesla: у вертикальному положенні. По швидкості роботи і чуттєвості екрана претензій немає. Все дуже швидко, своєчасно і інтуїтивно зрозуміло в статиці, а ось в русі водію дещо складно зорієнтуватися у всіх тонкощах цього “планшета”. Є можливість обрати українську мову для користування, за що французам “+” у карму. З телефоном все синхронізується та коннектится, ніяких складнощів не виникло.

На екран виводяться дані медіа, камери заднього виду і системи парктроніків, навігація і управління більшістю систем автомобіля, але про це трохи пізніше. Екран функціонує за прикладом звичайного планшета. Може відображати кілька вікон на одному робочому столі, варіювати їх і підбирати для відображення тільки цікаву для вас інформацію.

Додає шику можливість вибору колірної теми і підсвітки салону. Червоний, синій, зелений, фіолетовий, жовтий – обирай! Під будь-який настрій, погоду, компанію і поїздку.

Кнопок на центральній консолі мінімум, все обмежується клімат-контролем, підігрівом сидінь/дзеркал, “аварійкою” і ще кількома елементами.

Нижче під селектором КПП є джойстик і кнопки для більш зручної навігації водія у меню на екрані. Також є окрема кнопка для зміни режиму руху, але про це трохи пізніше. Ще нижче розташовані кнопки активації обмежувача швидкості та круїз-контролю, а також управління стоянковим гальмом.

Навігація ТомТом хороша, підказки дає своєчасно, а крім цього, попередження про маневри дублюються на панелі приладів і проекційному дисплеї.

У Києві з картами проблем не виникало, а ось в менших містах були деякі нюанси. Наприклад, в Тернополі навігатор нас завів у глухий кут, замість необхідної адреси. Можливо, самі карти вже потребують оновлення.

Аудіосистема у Renault Espace відмінна – BOSE, складається з 12 динаміків і сабвуфера в багажному відділенні. Звучить якісно і без усіляких скрипів / хрипів.

Шкіра приємна на дотик, підгонка деталей на високому рівні, єдине, що хотілося б змінити – глянсовий пластик під дерево. Ось або дерево, або пластик … Хоча на смак і колір, як кажуть … Пластик скрізь якісний, дешевизною і не пахне. 🙂

У нашій версії був ще й люк, правда він не відкривається і оснащений механічною шторкою.

До речі, за додаткову плату можна замовити панорамний дах з люком, який відкривається.

Ну і, якщо ми вже говоримо про додаткові опції, то ще в Renault Espace можна дозамовити додаткові екрани системи мультимедіа, які встановлюються на підголівниках передніх сидінь, де у нашій комплектації встановлені декоративні заглушки.

Пасажири другого ряду і без них можуть вдосталь насолодитися комфортом, адже тут для цього є все: три роздільних сидіння з поздовжнім регулюванням, окремий блок управління клімат-контролем, підігрів сидінь, повністю рівна підлога, сонцезахисні шторки на вікнах, два USB роз’єми, розетка на 12V та інші дрібниці. А підстаканників немає, прикро.

На простір тут також гріх скаржитися, адже його предостатньо для комфортних дальніх поїздок навіть втрьох на другому ряду.

Третій ряд сидінь виглядає куди більш скромно в порівнянні з автомобілем в цілому, і складається з двох пасажирських місць, підлокітників і окремої вентиляції. Повноцінними пасажирськими місцями їх назвати складно, але для дітей вони будуть в самий раз.

На третьому ряду тіснувато в ногах, та й посадка тут трохи солдатська. Якщо говорити про короткотривалі поїздки містом, то їздити там цілком комфортно, але ось на “дальняк”, з моїм ростом 1,85 м, я б там їхати не погодився … Краще спереду, так ще й з масажем. 🙂

Крім того, використовуючи третій ряд сидінь, ми зменшуємо корисний простір для багажу до 247 л, а ось тепер докладніше про “вантажний відсік” …

Без залучення третього ряду сидінь об’єм багажника становить 614 л. Всі задні сидіння складаються в рівну підлогу за допомогою кнопок електронного блоку, що дуже зручно, дозволяє перевозити довгоміри і всякого роду побутові речі. Зі складеними задніми рядами обсяг багажного відділення збільшується майже до 2100 л.

Під фальшпідлогою ховається сабвуфер, а запаска кріпитися під багажником, з зовнішньої сторони.

П’яті дверцята оснащені електроприводом, який спрощує процес завантаження-розвантаження багажу.

Крім цього, тестовий автомобіль був оснащений фаркопом з заводу. При необхідності його можна дістати з-під бампера за допомогою нехитрого механізму, за який потрібно потягнути і зафіксувати фаркоп з зовнішньої сторони. Таким чином, можна перевозити додатковий причіп, якщо така потреба з’явиться.

МІСТО

Розміри мінівенів стають їх плюсом в далеких поїздках, але в місті вони іноді змушують неабияк спітніти. Складно знайти достатньо місця для парковки, протиснутися в запаркованому центрі міста і розвернутися в тупику двору …

  • Довжина 4857 мм
  • Ширина 1888 мм
  • Висота 1675 мм
  • Колісна база 2884 мм
  • Кліренс 160 мм

У Renault Espace деякі негативні моменти великих авто спробували згладити завдяки сучасним системам.

По-перше, є камера заднього виду з динамічними лініями, датчики системи парктроніків по периметру авто і навіть паркувальний автопілот.

Останній здатний підмінити вас з рульовим керуванням і асистувати при паралельній та перпендикулярній парковці, а також при парковці “ялинкою”.

Є можливість і вирулити з паркувального місця використовуючи автопілот, але тільки у випадку з паралельним паркуванням. Функція зручна, але користуватися нею комфортно, коли ти не поспішаєш і є час пошукати підходяще місце. Випробувавши цю функцію раз-другий, я банально забував про неї, але камера заднього виду і парктроніки в цьому авто – “мастхев”, вони реально полегшують водіння.

Другий момент, який французи спробували спростити в “малюка” Renault Espace – маневреність.

Renault Espace оснащений системою 4Control, завдяки якій задні колеса підрулюють в необхідну сторону під час маневрів до 3,5 градусів. Це дозволяє легко розвертатися на величезному автомобілі навіть на невеликих майданчиках, із зусиллями рівними, як на звичайному середньостатистичному авто. Також ця система полегшує входження в повороти, обгони і підрулює Renault Espace в потрібному напрямку.

Читайте:  Тест-драйв Nissan Sentra: перевірка українськими дорогами

Варто відзначити, що 4Control не має ніякого відношення до повного приводу, хоча вона і співзвучна з назвами систем повного приводу у інших виробників.

Завдяки цим функціям і системам французи істотно полегшили долю водія мінівена в місті, за що їм окреме “мерсі”. Не забудемо сюди додати і кліренс, який дозволяє без роздумів брати перепони у вигляді бордюр і сніжні колії, не побоюючись за бампер.

Повернемося до водійського місця. Огляд в Renault Espace хороший, А-подібні стійки і вітрове скло чималих розмірів дають можливість повністю контролювати те, що відбувається попереду за бортом, а з усім іншим допомагають додаткові функції, якими оснащений Renault Espace.

Серед них асистент контролю мертвих зон і асистент контролю смуги руху, які спрощують управління в місті і за його межами. Цими функціями вже складно здивувати, і вони стають на ряду з камерою заднього виду, наприклад. До хорошого швидко звикають, особливо якщо це стосується комфорту і безпеки.

Перейдемо до “заліза”. Renault Espace оснащений дизельним двигуном об’ємом 1,6 л з двома турбінами і 6-ти ступеневою роботизованою коробкою передач EDC. Незважаючи на відносно невеликий об’єм, потужність двигуна становить 160 к.с., а максимальний обертовий момент 380 Нм.

Автомобіль дійсно жвавий, дві турбіни роблять свою роботу. Ніяких турбоям, автомобіль одразу ж реагує на педаль газу та робить це своєчасно. Звичайно, 1700 кг не маленька вага автомобіля для двигуна 1,6 л, але він з нею справляється з гідністю.

6-ти ступенева КПП EDC нічого спільного з ривками, смикання і іншими “принадами” роботизованих коробок перемикання передач не має. Вона працює плавно, злагоджено з двигуном і особисто у мене зауважень не викликала. Єдиний момент – алгоритм перемикання передач, а саме сам селектор.

Перший час потрібно звикати, адже на джойстику під великим пальцем знаходиться кнопка “P”, яка переводить коробку в режим паркінгу, а її всі за звичкою затискають при перемиканні в режим “D”. Це звичайно справа звички і в дійсності у мене пішло два дні на запам’ятовування.

У Renault Espace є система Multi-Sense, яка дозволяє повністю персоналізувати під вас автомобіль, починаючи з кольору підсвітки, виду масажу і закінчуючи налаштуваннями двигуна і амортизаторів. Всього є п’ять режимів: Eco, Neutral, Comfort, Perso і Sport.

Eco, Neutral, Comfort – більше підійдуть для міста, як на мене. Неквапливий режим, м’яка підвіска і пересування в потоці. Назви режимів говорять самі за себе. Між цими трьома режимами я не відчув особливої різниці, а ось зі Sport різниця суттєва.

Sport – режим більш драйвовий, жвавий і робить автомобіль трохи жорсткішим. Як на мене, він більше підійде для траси, обгонів і прискорень.

Режим Perso дозволяє створити індивідуальний режим, змінивши всі настройки саме під себе і навіть додати трохи спортивного “гарчання” двигуну в настройках системи.

Для зручності кнопка Multi-Sense винесена окремо біля селектора КПП, під рукою у водія, так би мовити.

До підвіски зауважень немає, нерівності просто “ковтає”. Renault Espace не вередливий до українських доріг, підвіску на ямах не пробиває. Дорогу Renault Espace тримає добре, гне свою лінію і не збивається з курсу, так би мовити.

Витрата палива в спокійному міському режимі у нас становили близько 8 літрів на 100 км.

ТРАСА

По системам комфорту ми з вами вже вдосталь пройшлися і по ним питань немає, пасажирам тут гріх на щось скаржитися, адже місця вдосталь і майже все під рукою. Салон пристосований до далеких поїздок, а розміри багажника дозволяють не соромитися при виборі валіз.

Для “пілота” є спеціальний проекційний дисплей на рівні очей, на який дублюються дані круїз-контролю, швидкості і навігації.

Круїз-контроль в Renault Espace адаптивний. Це означає, що можна обрати дистанцію до автомобіля попереду і вказати поріг швидкості. Автомобіль буде рухатися за авто, що попереду на заданій дистанції, пригальмовуючи і прискорюючись разом з ним з урахуванням заданого порогу швидкості. Один момент, Renault Espace з адаптивним круїз-контролем вигальмовується тільки до швидкості 40 км/год, після чого лунає попереджувальний сигнал і система передає управління у ваші руки і ноги.

Це дуже зручна функція в далеких дорогах, яка значно полегшує подорожі.

Витрати палива на швидкостях 100-110 км/год становили близько 6,0 л на 100 км. Як тільки “тиснеш” 120 км/год і вище, витрати палива зростають до 7 л і вище.

Також Renault Espace вимірює відстань до автомобіля попереду і відображає в секундах час до можливого зіткнення, у разі якщо попутний а/м різко зупиниться. Дистанцію система ділить на три зони: зелена (<2 сек), жовта (1-2 сек) і небезпечна зона (> 1 сек).

На додаток до всіх принад у Renault Espace є ще й підвищений кліренс 160 мм, який наближає його до кросоверів. Чесно кажучи, я складно уявляю його на бездоріжжі, навіть на легкому. Ну не його це. Його бездоріжжя – це хіба що бордюри, засніжені парковки і пікніки в лісі.

ПІДСУМОК

Набір функції і виконання Renault Espace наближають його до сегменту преміум: дійсно виконано все якісно і дорого. Є моменти по ергономіці, які можна сміливо записати в дрібні прорахунки, якщо мова йде про мінівени – підстаканники і кишеня під окуляри.

Дизайн на тверду “5”. Зручність для подорожей – “5”. Витрати палива і динаміка, як для авто таких розмірів, як на мене, на “відмінно”.

Додамо до цього всього підвищений кліренс і отримуємо відмінний сімейний автомобіль з можливістю посадити там сім пасажирів.

До слова, якщо говорити про сегмент преміум, то навряд чи у вас вдасться знайти автомобіль з таким набором систем, якістю матеріалів та функціоналом за гроші, яких коштує Renault Espace.

Олесь Куниця.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх