Тест-драйв Renault Trafic: пасажири чи вантаж?

Факти ICTV вирішили перевірити чи вдалося поєднати функціонал вантажопасажирського фургона і практичність сімейного автомобіля в цій версії Renault Trafic.

Renault Trafic за більше ніж тридцять років своєї історії лише тричі змінив покоління, але не дивлячись на це успіх і популярність цієї моделі важко переоцінити.

Великою популярністю, саме на нашому ринку, користувалося друге покоління Renault Trafic. Ця генерація фургонів заїжджала в Україну в більшості випадків у вживаному стані і у вантажному виконанні, а вже нашими “умільцями” ці буси перероблялися в різні версії. Найчастіше використовувалася ця модель в комерційних цілях для різного роду бізнесу.

Renault Trafic третього покоління був представлений в 2014. Як і попередник, модель випускається в різних модифікаціях кузова і з двома варіантами довжини бази (L1 і L2) і висоти кузова (H1 і H2). Renault Trafic має безліч варіантів виконання починаючи від вантажопасажирської версії і закінчуючи шасі з кабіною.

В Україні продажі третього покоління Renault Trafic стартували в 2015 році. Ця модель поставляється до нас тільки у вантажопасажирській версії з подовженою базою (L2 H1) – Renault Trafic Combi.

У базовій версії ця модель продається у нас в максимальному виконанні на 9 місць (з урахуванням місця водія), але кількість місць може варіюватися в залежності від побажань клієнта. Про це трохи пізніше.

На вибір у нас пропонується два варіанти дизельного двигуна dСi 1,6 л – з однією турбіною із змінною геометрією потужністю 115 к.с. / 300 Нм, а також з двома турбінами (Twin-Turbo) потужністю 140 к.с. / 340 Нм .

Обидва мотори комплектуються 6-ти ступінчастою МКПП.

Вартість базової версії з двигуном на 115 к.с. становить близько $ 28 тис.

Вартість базової версії з двигуном на 140 к.с. становить близько $ 30 тис.

На тест-драйв до Фактів ICTV потрапив подовжений Renault Trafic Combi на 9 місць, з дизельним двигуном об’ємом 1,6 л, потужністю 140 к.с. / 340 Нм. і двома турбінами (Twin-Turbo).

З набором додаткових опцій вартість тестового автомобіля становить близько $ 34 тис.

Читайте: Тест-драйв Renault Duster: універсальний солдат

Факти ICTV вирішили перевірити чи вдалося поєднати функціонал вантажопасажирського фургона і практичність сімейного автомобіля в цій версії Renault Trafic.

ДИЗАЙН

Третє покоління Renault Trafic зберегло загальний силует попередника, але в той же час набуло більш сучасного зовнішнього вигляду, який криється в деталях. Серед відмінних деталей: нові величезні фари, бампер, радіаторна решітка і великий логотип.

У Renault Trafic залишилася сімейна риса у вигляді виступу над кабіною водія, через яку попередній Renault Trafic часто називали “пуголовком”. На третьому поколінні вона виражена вже не так яскраво, але все ж вона присутня.

Бампера та периметр кузова виконані з незабарвленого пластика, який в щоденній, комерційній експлуатації буде набагато практичнішим від пофарбованих аналогів. Комерційний транспорт не дуже вибагливий до дизайну, та й купують його абсолютно не для естетичної насолоди.

Якщо підсумувати по дизайну – Renault Trafic залишився впізнаваним, але став більш сучасним.

САЛОН

Почнемо з того, що ви можете вибрати кількість посадочних місць в Renault Trafic Combi, коли замовляєте авто.

Перший варіант – 9 місць, з урахуванням водія. В такому форматі спереду біля водія встановлюється здвоєний диван для двох пасажирів без можливості регулювання.

Другий варіант – 8 місць, з урахуванням водія. У цій версії, за доплату, замість двомісного пасажирського крісла спереду встановлюється одномісне крісло з регулюваннями.

Також, ви можете відмовитися від третього ряду сидінь і отримати ще на три пасажирських місця менше та навіть відмовитися від заскленої задньої частини салону, отримавши величезний багажник.

Повернемося до тестового – 9 місць, з урахуванням водія.

Водійське крісло оснащене механічними регулюваннями, а кермо регулюється по висоті і вильоту. Завдяки наявності достатньої кількості регулювань, водії будь-якої комплекції зможуть підібрати для себе зручне положення.

Панель приладів читається легко, все логічно і загубитися складно. Єдине – цифровий спідометр, до якого треба звикнути, якщо все життя проїздив з аналоговим. Важіль КПП розташований під рукою, що зручно, так як перемикати передачі на 6-ти ступінчастій механіці доводиться часто.

На торпедо і в дверних картах є безліч різних ніш, в яких знайдеться місце для всіх дрібниці, телефону, папки формату А4, води, кави та іншого. Всього, спереду я нарахував більше 10 різних відсіків і ніш.

Все розташовано в зоні досяжності водія і досить практично. Ящик для рукавичок, він же “бардачок”, великий і з підсвічуванням.

Пластикові елементи салону зроблені з бюджетного, але практичного і міцного пластику. На парковці будівельного супермаркету водії припаркованих поруч бусів розглядали тестовий Renault Trafic та чомусь зробили висновок, що “в попередньому Трафіку пластик був більш якісним, а в цьому вже здешевили”. Як на мене, з цим тут проблем немає, та й витонченості у таких деталях, як пластик салону, для комерційного транспорту не потрібно, але суб’єктивна думка користувачів подібного роду автомобілів теж має право на життя.

Роль підлокітника для лівої руки у водія, в нашій версії, виконувала дверна карта зі своєрідним вигином. Саме водійське крісло комфортне, бічна підтримка достатня.

За доплату можливе встановлення сидіння з регулюванням поперекового підпору, підігрівом і підлокітником.

У переднього пасажира біля вікна також є опора під руку на дверній карті. До слова, якщо у крайнього переднього пасажира місця більш ніж достатньо, то пасажиру посередині  буде не надто комфортно, якщо мова йде про далекі поїздки.

Якщо говорити про комфорт здвоєного дивана, то передні пасажири нарікали на недостатню бічну підтримку, в затяжних і різких поворотах.

У нашій версії на центральній консолі була встановлена мультимедійна система MediaNav 2.0 з сенсорним дисплеєм. Встановлюється ця система за доплату, в базових версіях будуть магнітоли простіше, без сенсора і навігації.

MediaNav включає в себе навігацію, яка за понад 1,5 тис. км не підвела нас жодного разу, і навпаки обирала завжди найоптимальніший маршрут. Браво Renault! Сам дисплей працює в міру спритно, хіба що з картами іноді “замислюється”. Меню системи дуже просте, навіть для людей далеких від світу гаджетів.

До системи MediaNav 2.0 можна підключати телефон за допомогою Bluetooth, а також програвати музику з носіїв через USB і AUX порти. Під кермо виведений класичний важіль для зручного управління музикою і телефоном. Музика грає якісно, але в силу того, що автомобіль великий і комерційного призначення, то під час руху зовнішні шуми все ж впливають на якість. Знову ж таки, не варто забувати про призначення автомобіля.

Під екраном знаходиться блок управління системою вентиляції та кондиціонування. У базовій версії в Renault Trafic Combi встановлюється система вентиляції та обігріву на 4 режими і з рециркуляцією, без кондиціонера.

У тестовому Renault Trafic Combi стояла опціональна система кондиціонування і обігріву.

Кондиціонер для кабіни водія і пасажирського відсіку встановлюється разом з бойлером прискореного прогріву салону і двигуна. Це найбільш дорогий пакет опцій для Renault Trafic Combi, який встановлюється за доплату близько $ 2,8 тис. Такий же пакет, але з кондиціонером тільки для кабіни водія обійдеться дешевше приблизно на $ 300.

Переміщаємося на другий ряд сидінь. Широкі зсувні двері по правій стороні, які встановлюються в базовій комплектації, дозволяють без проблем забратися в салон. За доплату встановлюється другі зсувні двері на ліву сторону авто, якщо така необхідність є. На вході є поглиблення в підлозі, яке служить підніжкою і спрощує доступ в салон.

Багато місця для ніг, є відсік для дрібниць в карті пасажира під стінкою, є імпровізовані підлокітники у вигляді нижньої частини віконних рамок для бічних пасажирів.

Окремо, на стелі над другим рядом сидінь є блок управління потоком повітря і температурою з дефлекторами, а також повітропровід в ногах для нагнітання теплого повітря системою обігріву другого і третього рядів сидінь. Все це є частиною пакета опцій, про який ми згадували вище.

Потрапити на третій ряд сидінь можна відкинувши бічне сидіння другого ряду, я туди заскакував без проблем.

У пасажирів третього ряду є окремі повітроводи і кишені для дрібниць в спинці другого ряду.

Загалом, єдине, що трохи бентежить – оголений метал в салоні, хоча для комерційного транспорту це терпимо.

Тепер до багажника. Що само собою зрозуміло – він величезний і багатофункціональний. Задні двері відкриваються в двох положеннях – 90 і 180 градусів. 90 градусів – зручно для гаража, забитої парковки і в умовах сильного вітру. 180 – більш зручний варіант для під’їзду і завантаження габаритного багажу.

У тестовому авто в багажнику було встановлено дві знімні полички, які виступають в ролі органайзера для багажного відсіку і допомагають розділити місце в вантажному відсіку або відокремити багаж від пасажирського простору.

Спинка третього ряду сидінь по необхідності складається для збільшення вантажного відсіку або перевезення довгих предметів. Обидва задні ряди повністю демонтуються за допомогою нехитрого механізму, що дозволяє з пасажирського мінівена зробити фургон за лічені хвилини.

Об’єм багажника:

  • З розкладеними сидіннями 1800 л
  • Зі складеним третім рядом сидінь 3400 л
  • Вантажопідйомність 1049/1109 кг

До слова, обидва ряди встановлені таким чином, що навіть не знімаючи їх в автомобілі можна перевозити довгоміри, просунувши їх через каркаси під сидіннями, якщо розміри дозволяють.

Між задніми колісними арками вільно стає стандартна європалета, що нагадує нам про частково вантажний характер Renault Trafic Combi. На підлозі є такелажні петлі, за допомогою яких можна зафіксувати вантаж.

Якщо говорити про сімейні подорожі, то в багажник Renault Trafic Combi легко увійдуть лижі, велосипеди та інше туристичне обладнання.

З досвіду можу сказати, що для активного відпочинку він цілком підійде. Ми вирушили на дикий відпочинок до моря і завантажили туди: 3 намети, стіл, 4 стільці, великий туристичний тент, “баклашку” для води на 19 л, газовий пальник, 2 парасольки, особисті речі та продукти харчування. Все це вмістилося під полицю багажного відсіку з розкладеним третім рядом сидінь.

Єдине, що змушує бути обережним під час завантаження – той же оголений метал на колісних арках і боковинах вантажного відсіку. Незважаючи на відносно невеликий пробіг тестового Renault Trafic Combi, менше 10 тис. км, на металі вже проглядалися подряпини від вантажу, що з часом може вилитися в корозію.

Крім цього, неприкриті колісні арки впливають і на шумоізоляцію в пасажирському відсіку, так як від них в салон потрапляє значна кількість шуму, особливо в дощову і сніжну погоду.

Читайте:  Тест-драйв Nissan Sentra: перевірка українськими дорогами

Задній бампер виконує роль своєрідної сходинки, яка виявилася практичною при завантаженні.

Із зовнішнього боку під багажником знаходиться повнорозмірна запаска, а набір інструментів для монтажу захований під водійським сидінням.

МІСТО

Якщо говорити про місто і про такого роду автомобілі, як Renault Trafic Combi, то відразу ж варто врахувати їх розміри.

  • Довжина 5399 мм
  • Ширина (з урахуванням дзеркал) 2283 мм
  • Висота 1971 мм
  • Колісна база 3498 мм
  • Передній звис 933 мм
  • Задній звис 968 мм

Великий комерційний автомобіль виявився пристосованим до міста, як на мене.

З маневрами допомагають впоратися великі здвоєні А-сферичні дзеркала, короткий капот та висока посадка водія. Навіть без камери заднього виду і датчиків парктроніка, паркуватися на ньому можна і досить комфортно. До слова, за доплату камера та паркувальний радар встановлюються.

З зауважень – малоінформативне салонне дзеркало заднього виду. У дзеркалі видно лише підголівники задніх пасажирів, воно в більшій мірі дозволяє контролювати обстановку в салоні, а не позаду автомобіля. Зате за пасажирами стежити зручно. 🙂 Якщо говорити про опціональну камеру заднього виду, то зображення виводиться саме на дзеркало.

Висота тестового Renault Trafic Combi нижче 2 м дозволяє без остраху заїжджати в підземні паркінги і не побоюватися за цілісність даху, що також важливо для комерційної техніки.

Дизельний двигун з двома турбінами, потужністю 140 к.с. / 340 Нм і 6-ти ступінчаста механіка, дозволяють впевнено почувати себе в умовах щільного міського потоку. Renault Trafic Combi може на рівні легкового авто тримати темп руху, змінювати смуги у щільному потоці і стартувати на світлофорах. Автомобіль дуже прудкий, по міській динаміці питань немає.

У КПП передачі короткі, особливо перша, яку сміливо можна заміняти другою для старту з місця, якщо автомобіль не завантажений. Хід важеля також досить короткий, на початку потрібно звикнути. Перший час плуталися 3/5 та 4/6 передачі. Є своя специфіка, але це справа часу.

Витрати палива в помірному режимі у нас становили близько 9 л на 100 км по місту.

Варто відзначити, що в базі встановлюється система Stop & Start, яка вимикає двигун під час коротких зупинок, на світлофорах наприклад, і допомагає економити паливо. Також, є режим ECO, який допомагає економити і вмикається кнопкою біля важеля КПП.

Підвіска помірно жорстка, але не сказати, що всі вади дороги Renault Trafic Combi проїжджає ідеально, особливо це відчувають пасажири на третьому ряду сидінь.

У місті допомагає система HSA (Hill Start Assist), яка запобігає відкату автомобіля назад під час старту з місця під гору. Дуже актуальна система, особливо для МКПП та ще й на комерційній техніці. HSА, як і система курсової стійкості ESP встановлюються в базовій комплектації на Renault Trafic Combi.

Крім цього, в базі встановлюється система підвищеного зчеплення Extended Grip, яка поліпшує зчеплення коліс з дорожнім покриттям, таким як сніг, мокрий асфальт і пісок.

ТРАСА

На трасі цей “дирижабль” проявив себе не менш гідно, ніж у місті.

По-перше, 8 пасажирських місць і розмір багажного відділення дозволяють подорожувати великою родиною і не роздумувати кого не брати з собою і що не брати з собою. Влізуть всі і все! 🙂

По-друге, на швидкостях Renault Trafic Combi, вагою близько двох тонн, відмінно тримає дорогу, входить в повороти, а завдяки високій посадці вдається легко читати дорожню обстановку. На додаток до всього, 6-ти ступінчаста механіка і жвавий мотор дозволяють впевнено йти на обгін.

З приводу комфорту є питання, хоча і не дивно, коли мова йде про вантажопасажирський автомобіль. На швидкостях в Renault Trafic Combi дещо шумно, пасажирів з третього ряду сидінь вже майже і не чути.

Перший і другий ряд сидінь особливо не скаржилися, а ось третій ряд відчутно трясло на нерівностях і підкидало на вибоїнах. Для вантажу це нормально, а ось для пасажирів дещо не комфортно.

Ще би хотілося додати круїз-контроль, який однозначно був би відмінним доповненням до Renault Trafic Combi на трасі. До слова, дозамовити його також можна.

Що стосується витрати палива на трасі, то якщо говорити про швидкість 100-110 км/год, то виходить не більш 8 л на 100 км, а починаючи зі 120 км/год і вище – 8,5 л.

За 1500 км пробігу містами і трасами, середні витрати палива у нас склали 8,4 л.

ПІДСУМОК

Renault Trafic Combi складно на 100% назвати мінівеном, так як вантажні коріння дають про себе знати, і ніхто не приховує, що це вантажопасажирський автомобіль. Задатки мінівена у нього безумовно є, але потрібно тверезо дивитися на ситуацію і не шукати такого комфорту, як в Renault Espace.

У той же час, це відмінний варіант, як поєднати авто для бізнесу і для сім’ї. Для потреб сім’ї його досить, для перевезення вантажу також. Звісно, ідеально, так щоб “і синицю в руках, і журавля в небі” не вийшло, але результат непоганий :).

Щодо пасажирських місць – їх 8, це верхня межа водійської категорії “В”, що безумовно плюс, так як окрема категорія в посвідченні водія для Renault Trafic Combi не потрібна.

Для комерційних пасажирських перевезень зовнішній вигляд цілком представницький, та й всередині все виглядає пристойно.

Словом, однозначно віднести Renault Trafic Combi “до сім’ї” або “до робочої конячки” у мене так і не вийшло. Як на мене, “вантажопасажир” – слово, яке ідеально його характеризує. Мені дуже запам’яталася фраза на одному з форумів власника Renault Trafic – “хороша машина і на море з сім’єю з’їздити, і будинок побудувати”. Ось як-то так він мені у пам’яті і відклався. 🙂

Олесь Куниця.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх
ВІТАННЯ!
Будь ласка, допоможіть нам покращити Факти -
поставте 2 чесних галочки:

1.

2. Мені

Будь-ласка, заповніть всі поля