PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Неощадливий автогаз: причини дефіциту, і коли зіб’ють ціну

Головна причина зростання цін на скраплений газ – це дефіцит продукту, що утворився в серпні. Пов’язаний він із цілою низкою чинників.

Причин, за якими постачальники зрідженого газу не можуть задовольнити підвищений попит в Україні, декілька. По-перше, це обмеження на імпорт газу з Росії, на яке припадає близько 30% всього імпорту, пише Liga.net.

Із травня поставки з цієї країни, за рішенням Федеральної служби технічного і експортного контролю РФ (ФСТЕК), здійснює тільки Роснефть. Усі поставки йдуть через групу Proton Energy Нісана Моїсеєва, у якій із компанією Роснефть підписано ексклюзивний контракт. Україна зняла усі обмеження на імпорт палива з Росії ще в березні цього року.

– Через такі заходи з українського ринку фактично пішли обсяги російських Сибур Холдингу, Газпром нафти, Лукойлу й інших постачальників, – нагадує аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. – Невеликі обсяги цих виробників поставляються через Білорусь, але ці поставки обмежені потужностями терміналу Витьба і обходяться дорожче, ніж прямий імпорт із Росії.

Дефіцит скрапленого газу в Україні посилюється ремонтами на заводах в Росії, Білорусі та Казахстані, зазначає аналітик консалтингової групи А-95 Артем Куюн.

– Це вже призвело до того, що вільні обсяги зникли на ринках Східної Європи, зокрема Польщі, – каже він. – Імпорт зрідженого газу з Румунії також обмежений через необхідність перестановки вагонів із вузької колії на широку і через брак у Укрзалізниці тепловозів для переміщення цистерн під навантаження ресурсу.

Читайте: Ціни на автогаз перевалять за 17 грн – прогноз трейдерів

Як і коли можуть збити ціну

Брак скрапленого газу підштовхнула імпортерів переходити з традиційних ринків на альтернативні джерела поставок.

– Уже законтрактовані додаткові обсяги з Литви, Румунії, морські поставки стали більш рентабельними, – розповідає Сіренко. – Висока вартість автогазу відлякає водіїв, і попит падатиме разом із ціною. До осені, можливо, законтрактовані обсяги з нових напрямків заповнять дефіцит і зіб’ють ціни.

До слова, експерти паливного ринку вважають, що у серпні дефіцит газу складе до 30 тисяч тон.

Теги: ,
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх