PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Зима близько: як заводити машину в мороз

Завести двигун справного авто при температурі до мінус 15 градусів легко, але в люті морози, щоб завести авто, потрібно слідувати чіткому алгоритму. Факти ICTV підготували кілька порад, як заводити машину в мороз.

З початком сильних морозів багато автовласників хочуть знати”як завести машину в мороз”.

Типові проблеми з запуском двигуна.

У авто може бути одинична несправність, а може бути і цілий комплекс проблем.

Слабкий акумулятор

Акумуляторна батарея може погано тримати заряд через вік, внутрішні дефекти або неправильну експлуатацію (Зазвичай проблеми з’являються через 3 роки).

У таких випадках стартер не крутить двигун взагалі або крутить нестабільно, в цей час лампочки на панелі приладів горять тьмяно.

Як вирішити проблему:

  • якщо акумулятор хоч якось реагує на спроби завести автомобіль, потрібно на кілька секунд ввімкнути фари ближнього світла. Таким чином можна “розбудити” батарею, і при наступній спробі вона видасть необхідну кількість енергії;
  • перевірити клеми акумулятора, адже бруд або окислення часто порушують контакт, а їх очищення може відновити нормальний перебіг струму;
  • якщо механічна коробка передач, завести автомобіль “зі штовхача”;
  • прикурити від іншого автомобіля;
  • зняти акумулятор і віднести в тепло зігрітися;
  • встановити нову батарею більшої ємності (радикальна міра).

Щоб уникнути проблеми:

  • знімати акумулятор і на ніч відносити в тепло;
  • встановити систему, яка буде відслідковувати температуру двигуна. При її зниженні до встановленого рівня електроніка може самостійно заводити автомобіль і підтримувати робочу температуру.

Проблема зі стартером

При несправності через внутрішні порушення або збитого центрування, стартер споживає велику кількість струму і не видає на виході необхідної потужності для прокрутки промерзлого двигуна.

У таких випадках стартер не крутиться при гарантовано хорошому акумуляторі. Під час запуску двигуна, крім звичайних звуків, з’явився неприємний шум.

Як вирішити проблему: ремонт або заміна стартера.

Загусло моторне масло

Через низьку температуру масло не пускає рухомі частини силових агрегатів. Це відбувається, якщо воно старе і сильно забруднене, не відповідає температурним умовам експлуатації або просто невідповідної якості.

У таких випадках свіжий акумулятор і справний стартер з великими труднощами крутять двигун, а на щупі для масла видно щільну консистенцію.

Як вирішити проблему: оскільки оперативно поміняти замерзле масло практично неможливо, потрібно або чекати потепління, або відігрівати машину в теплому приміщенні. При механічній коробці передач можна деякий час “потягати” автомобіль на буксирі, щоб провернули вал.

Щоб уникнути проблему:

  • стежити за якістю масла, купуючи фірмові бренди в перевірених місцях з цифрами в індексі 0W або 5W, синтетику для нових автомобілів і напівсинтетику для машин з пробігом більше 100 000 км. Перед тим як залити нове масло, каністру з ним можна залишити на морозі. Якщо воно сильно загусло і не хлюпається – повертайте в магазин.
  • перед тривалою стоянкою, відразу після того, як двигун буде заглушений, можна залити в картер 100-200 мл бензину. Паливо розрідить масло, і мотор крутитиметься. Але цією процедурою зловживати не варто. Небажане “розбавлення” для сучасних двигунів, яким необхідні різні змащувальні, що очищають і антиокислювальні присадки.

Система запалювання розрегульована

Через проблеми у проводці або деталях висока напруга не доходить до свічок, і не виробляється іскра.

В такому випадку стартер крутиться, вал провертається, але машина не заводиться.

Перевірка ділиться на кілька етапів:

  1. Потрібно витягнути з кришки трамблера центральний провід і піднести його до якої-небудь нефарбованої деталі маси автомобіля на один сантиметр. Коли повертається ключ у замку запалювання, у дроті можна побачити іскру і почути характерне потьохкування. Якщо їх немає, то проблема в котушці або високовольтних дротах.
  2. Струм також може не доходити до свічок. Щоб перевірити це, потрібно зняти провід з будь-якої свічки, піднести його до маси на 5 мм і знову спробувати завести машину. Іскра буде слабшою й тихішою, але побачити її можна. Цю процедуру робіть в рукавичках або загоріть свічку в ізолюючу тканину.
  3. Якщо напруга є, то проблема у свічках, якщо немає, то у кришці трамблера, бігунку або проводці. Проблеми з проводкою можна виявити, якщо заводити машину у темряві – тоді всі слабкі місця світяться від дрібних іскор поганих контактів.

Як вирішити проблему:

  • при відносно високій вологості може допомогти обприскування високовольтних проводів спеціальним водовідштовхувальним аерозолем;
  • замінити або прожарити свічки, замінити трамблер, високовольтні дроти або індивідуальну котушку.

Як уникнути проблеми: до холодів у сервісі відрегулювати систему запалювання, це також позитивно позначиться на витраті палива.

Читайте: Час міняти гуму: як, де і скільки коштує

Поганий бензин чи його подача

Бензин міг бути розведеним. Якщо бензин перемішали з водою, то в холод він і конденсат замерзають. Це порушить роботу всієї паливної системи або однієї її ділянки – від фільтра до бензонасоса.

У таких випадках всі системи працюють добре, але мотор не схоплює, при цьому свічки сухі, а з вихлопної труби пахне незгорілим бензином чи немає жодних випарів.

Лайфхак! Якщо над невеликою плямою бензину на відстані 5-6 см тримати відкритий вогонь, і він не запалиться, то у паливі занадто багато води, і вона не дає вуглеводам випаровуватися.

Як вирішити проблему: використовувати “осушувачі бензину” згідно з інструкцією, якщо проблема тільки в загорянні. Якщо це не допомогло, то потрібно чекати потепління або відігрівати машину в теплому приміщенні. Після прогріву по можливості злити поганий бензин і прочистити/просушити всі елементи системи.

Як уникнути проблему:

  • заправлятися на перевірених АЗС;
  • використовувати присадки, що зв’язують воду в гель, при кожній заправці;
  • чим більше бензину у бензобаці, тим менше поверхонь, на яких може конденсуватися вода, тому взимку краще не їздити з напівпорожнім баком;
  • встановити фільтр тонкого очищення з відстійником, який збиратиме зайву воду. Чим ближче він стоїть до бензобаку, тим краще.

Залиті свічки загоряння

Свічки можуть бути настільки брудними, що іскра не пробиває в камеру запалювання. Або поки не працювали інші системи, бензин подавався в камери згоряння і “заливав” свічки, представляючи не повітряну суміш, а рідину.

У таких випадках вивінчені свічки повністю покриті бензином. Краще їх перевірити до того, як повністю сів акумулятор, а також може з вихлопної труби пахнути незгорілим бензином.

Як вирішити проблему:

  • якщо ситуація не досягла критичного рівня, то потрібно тимчасово зупинити спроби завести двигун. Почекати кілька хвилин, поки бензин стече. Кілька секунд покрутити двигун стартером, повністю натиснувши педаль газу, для провітрювання циліндрів і знову повторити спробу. Так, можуть схопитися найбільш сухі циліндри і потягнути за собою інші;
  • чистити свічки чи замінити.

Лайфхак! Вивінчені свічки можна очистити за допомогою простої зубної щітки і сучасного миючого засобу. Але не захоплюйтеся і не пошкодьте ізоляційний шар. Прожарити свічки можна на конфорці плити, до того моменту поки їх не можна буде взяти рукою. Чим гарячіші свічки будуть на момент закручування у двигун, тим краще.

Як уникнути проблеми:

  • не тиснути на педаль газу при запуску двигуна. Дайте йому схопитися у стандартному пусковому режимі;
  • перевіряти працездатність свічок розжарювання.

“Літня” солярка

Желеподібний стан палива може заважати його прокачуванню, а парафінові пластівці, що утворилися від холоду, забивати паливну систему.

У таких випадках стартер крутить, але двигун не схоплює. З вихлопної труби немає жодних випарів.

Як вирішити проблему:

  • використовувати автохімію типу “швидкий старт” згідно з інструкцією;
  • пролити гарячою водою форсунки, паливний фільтр, насос високого тиску, уникаючи попадання на стартер і генератор, і знову спробувати завести.

Як уникнути проблеми:

  • заправлятися “зимовим” дизельним паливом і при сумнівах або очікуваному похолоданні додавати антигель або депресорні присадки;
  • перед запуском кілька разів увімкнути запалювання, прогріваючи свічки, але не заводити мотор;
  • встановити обігрівач паливного фільтра.

Корисні поради

  1. Глобально вирішити проблему із запуском двигуна в мороз може встановлення передпускового підігрівача.
  2. Якщо авто в сильний мороз не заводиться, але “схоплює” на все більш тривалий термін, повторюйте прокрути стартера тривалістю не більше 10 секунд, поки машина не заведеться.
  3. Тримайте у чистоті елементи паливної системи і свічки запалювання. У теплу пору бруд є лише перешкодою, а в холодну стає сильним перешкодою, додатковим притулком для замерзлого конденсату.
  4. Авто може не заводитися, тому що став конденсат у вихлопній трубі. Його можна видалити просто фізичним очищенням.
  5. Якщо машина з механічною коробкою передач, заводьте її з натиснутим зчепленням. У цьому випадку провертається тільки колінвал двигуна, а шестерні коробки передач залишаються на місці. Це знижує навантаження на стартер.
  6. Перед тим як надовго залишити автомобіль, просушіть гальмівні колодки і не залишайте автомобіль на “ручнику”. Гальмівні колодки можуть примерзнути до дисків, і тоді при всіх працюючих системах просто не будуть крутитися колеса.
  7. Не користуватися дистанційним автозапуском від сигналізації. Електроніка не розуміє проблем холодного пуску, тому може висадити акумулятор і залити свічки.
  8. Дизельні двигуни краще заводити з однієї спроби і крутити стартер, поки не заведеться.
  9. Після того як автомобіль завівся, не глушіть його деякий час. Не вмикайте відразу обігрів, музику і фари – це додаткове навантаження на акумулятор. Перші кілька кілометрів краще їхати на швидкості до 40 км/год, щоб вузли і агрегати поступово прогрілися.

Нагадаємо, Факти ICTV писали, що робити, якщо на авто впало дерево.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх