Як український стартап переїхав до Великобританії

Секрету насправді ніякого немає – будьте чесним з собою і інвестором.

Poptop – український стартап букінга артистів. Євген Шестопал і Ігнат Тхоровський заснували сервіс в 2013 році, отримавши резідентсво в київському бізнес- акселераторі. У 2014 році стартап отримав грант британського уряду і переїхав в Ньюкасл. Більше 3500 виконавців зареєструвалися в сервісі на українському ринку, польському – 3000, Британському – 700. Але пріоритетний вектор розвитку для стартапу – Великобританія, польський же проект тимчасово призупинили.

Що саме підштовхнуло створити сервіс букінга артистів?

Євген: До цього я 8 років організовував розважальні заходи, а Ігнат працював в музичному стартапі в Італії. Про подібний продукт я думав давно, так як сам процес букінга займав багато часу – один артист виявлявся занадто дорогим, інший був зайнятий, третій потребував апаратури, якої в нас не було. Та й взагалі, весь ринок був в хаосі. Для мене і для інших знайомих менеджерів заходів, подібна система була б хорошим помічником у роботі.

Чому Poptop?

Євген: Перша версія продукту називалася gigmngr.com (не знаю про що ми думали, даючи таку назву) і орієнтувалася на ді-джеїв та нічні клуби. Під час роботи над Gigmngr ми кілька разів продавали виступи ді-джеїв на приватні вечірки – і нам здалося це цікавою ідеєю. Вивчивши докладніше цей ринок ми зрозуміли, що попит на букінг артистів для приватних заходів вище, а середня кавер-група заробляє за виступ у кілька разів більше, ніж ді-джей. Коли ми запускали новий продукт ми хотіли, щоб назва легко вимовлялась і записувалась. Ми довго думали, і Ігнат запропонував Poptop – не знаю чому саме таку, але назва нам сподобалося.

Як роздобути бажаного інвестора?

Євген: Eastlabs.co був нашим першим інвестором – ми отримали $ 20 000 і програму акселерації. Через 1,5 року ми отримали грант британського уряду Sirius Programme від UKTI і $ 30 000 інвестицій від Торбен Майгаарда.

Секрету насправді ніякого немає – будьте чесним з собою і інвестором. Мені здається, найголовніше – знайти зацікавленого інвестора, якому сама ідея буде близька. Навіть таке відповідальне рішення, як інвестування, все одно приймається емоційно.

Чим відрізняться британський ринок розваг від українського?

Євген: Британський ринок більше, старше і трохи цікавіше. Наприклад, корпоративні івенти – вони проводяться не тільки на Новий Рік або на честь дня народження фірми. Більше акцентується увага на тімбілдінгу. Крім того, в Британії і великі і маленькі компанії виділяють великі бюджети для розваг.

Чи є відмінності у перевагах українських і британських замовників?

Євген: В Англії не існує тамади на весіллі чи ведучого на вечірці. Весілля іноді плануються за кілька років … ми отримали вже замовлення на кінець 2016. Особливу увагу тут приділяють передвесільним розвагам: парубочі вечірки і дівич-вечори.

У Польщі ж не надто поширені новорічні корпоративи, а в Україні артисти оригінального жанру популярніші за музичні груп.

Чи є конкуренція на ринку?

Євген: Що стосується більш-менш зрілих ринків – конкуренція дуже серйозна. З одного боку, пробитися молодим компаніям важче, з іншого – конкуренція мотивує розвиватися та надавати кращий сервіс клієнтам. Цікаво, що в регіонах Великої Британії досягти успіху легше, ніж у Лондоні, крім того, в глибинці ж і підтримка молодих підприємців більше.

Як ви рекламуєте сервіс?

Євген: Основний канал залучення клієнтів – органічний трафік. На британському ринку дуже цікаві результати показує реклама в Facebook. Крім того, ми можемо самі прийти до потенційних клієнтів і розповісти, чому працювати з нами не тільки весело, але вигідно й безпечно 🙂

Які подальші перспективи у стартапу?

Євген: Звичайно ж, основні завдання: збільшення кількості виконавців, трафіку та угод, поліпшення сервісу. Тому зараз ми хочемо розширити функціонал, щоб можна було замовити не тільки ді-джея або музиканта, а й свято «під ключ». Ця ідея виникла просто: англійські виконавці часто самі розважають, надають декор, апаратуру і музикантів для зустрічі гостей.

 

Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх