PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Як і чому люди продають себе у Facebook

«Ми поширюємо набагато більше інформації, ніж думаємо»

Польська дослідниця інтернет-безпеки Катажина Шимелевич розповіла, як користувачі соцмереж перетворились на рекламний продукт.  «Факти» побували на лекції Катажини у Києві і записали для вас найцікавіші тези про те, як ми самі довіряємо особисті дані корпоративним шпигунам.

Ми активно будуємо інформаційну інфраструктуру як користувачі. Ми самі обрали модель спілкування, де між нами і тими, з ким ми спілкуємося, є посередник.

Коли ми відправляємо електрону інформацію, наприклад, по e-mail, ми не бачимо людей, які її аналізують. Ми знаємо, що компанії на кшталт Facebook або Google не використовують людей для цього, інформація оброблюється «роботами». Ми довіряємо зміст своєї розмови посереднику. Крім того, ми не маємо впевненості, що лист справді дійде до адресата.

Чи помічали ви, що інформація, яку ви відправили, може приходити у зміненому вигляді? Повідомлення можуть бути загорнуті у контексну рекламу.

 

Ви розповюджуєте не тільки ту інформацію, яку поширюєте свідомо. Ви можете подумати: «Якщо я використовую Facebook тільки для своєї професійної діяльності, де нічого приховувати – я рекламую свій бізнес, «лайкаю» ті речі, які я хочу, щоб люди бачили, що мені подобаються – то де проблема?». Проблема в тому, що Facebook збирає про вас інформацію на основі вашої онлайн-поведінки: що ви «лайкаєте» або що не «лайкаєте», які матеріали в стрічці ви клікаєте, а які ні, який у вас пристрій, яке на ньому стоїть програмне забезпечення, яким чином ви підключені до Інтернету, які веб-сайти ви відвідуєте.

Ви помітили, як змінилась політика конфіденційності Facebook протягом останніх п’яти років? Якщо раніше там повідомлялось, що «ніхто не зможе знайти вас у нашій мережі, якщо ви того не захочете», то на сьогодні ситуація інша. Якщо ви захочете зареєструватись у соцмережі, частина  інформації про вас є загальнодоступною за замовчуванням. Крім того, вона більше навіть не називається «політикою конфідеційності», тепер це – «політика даних».

Погодившись з умовами використання, ви дозволяєте ділитися інформацією про себе із сторонніми компаніями, які співпрацюють із Facebook.

Чи готові ви поділитися з найближчими людьми переліком своїх пошукових запитів Google за останні два тижні? Ні, але ми поділяємо його з компаніями. Роблячи це, ми довіряємо їм наші найінтимніші речі.

У книзі «Прозорий нагляд: Діалог», соціолог Девід Лайон сказав: «Facebook – це не спільнота. Facebook – це ринок, і ми продаємо себе як продукт, тому що ми відчайдушно хочемо бути помітними».

Мова не про те, щоб ідентифікувати вас як особу, а про те, щоб слідкувати за вашим профілем.

Щоб покращити ситуацію, ми повинні говорити не про «переховування» у мережі та захист персональних даних, а про викриття шкоди від копроритовного слідкування. Концепція «нічого не поширюй» і «ховайся» – не має відношення до нашої реальності. Я не хочу ховатись у мереж і я не хочу зберігати інформацію тільки для себе. Я хочу використовувати свою інформацію для власної вигоди, а не для комерційних гравців, які заробляють на мені гроші.

Я не звинувачую Марка Цукерберга у тому, що він заробляє гроші. Я звинувачую людей у тому, що вони не думають двічі, перш ніж поринати в цю систему.

Ми повинні вимагати зміни ролі – від «продукту» до співвласників Facebook. Створювати рухи всередині мережі з вимогами змінити політику конфіденційності і брати участь в обговоренні нової, а також використовувати альтернативні сервіси, які мають на меті захищати дані споживачів. 

Книги по темі:

Liquid Surveillance: A Conversation (Zygmunt Bauman and David Lyon)

Неавторизована автобіографія (Джуліан Асанж)

Electronic Eye: The Rise of Surveillance Society (David Lyon)

Аліна Швидко

Фото: huffingtonpost.com

Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх