PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Куди в Україні зникають педіатри (відео)

Нині в Україні не вистачає 3,5 тисячі педіатрів. Чому молодь неохоче йде працювати за спеціальністю та як готують дитячих лікарів?

Понад 30 років Людмила Михайлівна працює дитячим лікарем. Щодня оглядає до півсотні діток. На заслужений відпочинок не поспішає, бо лікувати малечу буде нікому.

Через низьку зарплату та велике навантаження молоді спеціалісти не поспішають йти на роботу за отриманим фахом.

«Лише як інтерни на деякий час. Але, нажаль, не залишається ніхто, тому що вони бачать, як важко працювати і зникають. Я дуже з ними сварюся, кажу: навіщо ви займали чуже місце, навіщо ви тоді поступали, ви що не знали ким ви будете і скільки ви будете отримувати?» – розповідає педіатр Людмила Грона.

В Україні не вистачає 3,5 тисячі педіатрів і майже півтисячі неонатологів. Одна з причин – вітчизняні медичні виші на 6 років викреслили педіатрію, як окрему спеціальність. А готували лише так званих сімейних лікарів.

Змінився і рівень підготовки медиків. Університетська програма навчання педіатрів нагадує курси – бідкаються викладачі. Адже кількість навчальних годин відчутно скоротилася.


«Лікар, який закінчив медичний факультет в ті часи, міг абсолютно чітко працювати після закінчення вишу. Він міг самостійно працювати лікарем-педіатром. На сьогоднішній день всі говорять про те, що їм не вистачає практичної підготовки. Вони всі стоять на тому, що дійсно складно, що дійсно не знають всіх тих розділів педіатрії, які потрібні для цієї підготовки», – каже завідувач кафедри педіатрії Національного медуніверситету ім. О. Богомольця Віталій Майданник.

Проблему нестачі педіатрів у Міністерстві охорони здоров’я визнають. А от із недостатньою кількістю годин в університетській програмі не погоджуються.

«Обсяг навчальних годин по спеціальності «педіатрія» у навчальних планах ВМНЗ в останні роки тільки збільшується і нині складає 1200 навчальних годин», – кажуть у міністерстві.

Майбутній педіатр Марина з обережністю та острахом під пильним оком викладача оглядає пацієнта. Зізнається – на практиці все складніше, ніж у теорії.

Аби молоді медики не боялися працювати за фахом, навчальну програму слід таки переглянути – кажуть педагоги. Адже без глибоких знань, поставити правильний діагноз та призначити відповідне лікування молодому лікарю вкрай важко.

//ICTV

Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх