PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Харківська влада не помічає унікальний дитячий оркестр

Оркестр не фінансує держава, але його малі музиканти усе рівно привозять із закордонних фестивалів призи та нагороди. Почувши одного разу Чайковського, Моцарта чи українських класиків у виконанні на балалайці, баяні чи домбрі, меломани наступного разу несуть харківським малим талантам величезні оберемки квітів.

Оркестр не фінансує держава, але його малі музиканти усе рівно привозять із закордонних фестивалів призи та нагороди. Почувши одного разу Чайковського, Моцарта чи українських класиків у виконанні на балалайці, баяні чи домбрі, меломани наступного разу несуть харківським малим талантам величезні оберемки квітів.

Українську, польську, татарську – і не тільки – музику різних народів світу знають ці юні учасники харківського оркестру. На баяні і гармошці вони виконують не лише частівки, але і твори Моцарта, Чайковського, і, звичайно ж, українських класиків.

«Я граю на балалайці, це чудовий інструмент, мені дуже подобається, і раджу всім спробувати займатися, грати і розвивати мистецтво, спробувати себе. Це розвиває духовну культуру, особистість, допомагає стати добрішими, розслабляє дуже сильно», – каже музикант Євген Поляков.

Контрабасам, балалайкам та домрам – уже понад пів століття. На нові інструменти – немає грошей. Баяни, сумують малі оркестранти, – у катастрофічному стані. Лауреати багатьох міжнародних конкурсів майже не гастролюють і не беруть участі у престижних виступах і фестивалях. Держава за останні двадцять років на поїздки чи ремонт інструментів оркестрові не дала ні копійки. Але, якщо чиновники увагою цю дивовижну музику оминають, то меломани на кожен концерт, навіть у сильні морози, ідуть з оберемками квітів.

«Щоб ці проекти здійснити, потрібні дуже великі витрати, ось ми їздили в Польщу та інші фестивалі, ми не отримали жодної бюджетної копійки, як ніби нашого колективу не існує для міста», – говорить диригент і художній керівник дитячого оркестру народних інструментів Валерій Городовенко.

Валерій Городовенко керує дитячим оркестром сорок п’ятий рік, перелічити нагороди малих музикантів навіть не береться. Останній – ексклюзивний приз – оркестр отримав цього літа в Польщі. Запрошень пофестивалити, каже багато, але можливості немає.

«Оркестр дає мені професійне зростання, коли я прийшла не дуже багато вміла, ось пройшов рік, тепер я вмію набагато більше. Я не хочу залишати цей оркестр, може я виросту, у мене з’явиться родина, діти, але мені здається, що я завжди буду приходити сюди і мені будуть раді», – розповідає музикант Ірина Волошина.

Тих, хто виріс і уже покинув сцену дитячого оркестру, часто замінюють діти чи онуки. Малі музиканти згодом стають професіоналами і співпрацюють уже з іншими – дорослими – колективами чи викладають гру на народних інструментах у музичних школах і харківській Академії культури.//Ольга Тамбієва, «ФАКТИ», ICTV

 

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх