PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

В Азії будують коридор між Західною Європою і Західним Китаєм

Будівництво століття. В Азії зводять автомобільний коридор Західна Європа – Західний Китай.

Будівництво століття. В Азії зводять автомобільний коридор Західна Європа – Західний Китай.

Його проклали на місці знаменитого шовкового шляху. Торгову дорогу відкрили ще у 2-му столітті до нашої ери. Протягом віків з Китаю в Середню Азію та Середземномор’я везли шовк, в зворотному напрямку – вино та елітних коней. У 20-му столітті шлях через континент занепав, а китайські товари доставляють літаками або кораблями. Тому нині консорціум Китаю, Казахстану, Росії, світового банку та ЄБРР поставили амбітне завдання – побудувати 8,5 тисячі кілометрів дороги.

«Мало таких держав сьогодні, в період кризи, які замахнуться на будівництво дороги, довжиною 2,5 тисячі кілометрів», – каже координатор будівництва дороги Акаєв Жавід. 

Сучасні технології дозволять використовувати дорогу в екстремальних погодних умовах Казахстану – спекотного літа та морозної зими.

«На цій дорозі досі було важко їздити, особливо взимку. Через снігові заноси водії могли застрягнути на кілька днів, а то й взагалі загинути», – розповідає водій бульдозера Карімжан Букаєв.

У Казахстані сподіваються, що виграють не лише від збільшення транспортних потоків, а й від розвитку інфраструктури. Робочі місця на нових заправках, готелях та крамницях зменшать високе безробіття в регіоні.

«Ведеться глобальна реконструкція всіх доріг, які не проводилися з радянських часів. Це інфраструктурний проект, що має величезне значення для розвитку регіону», – запевняє менеджер проекту Олександр Смолицький.

Першу ділянку Китай – Казахстан завдовжки 2,5 тисячі кілометрів планують відкрити вже наступного року.

Андрій Гетьман, «ФАКТИ», ICTV

Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх