Укрзалізниця через формальності на тендері позбавляє металургів можливості придбати сировину – експерт

Державний монополіст Укрзалізниця, незважаючи на доручення Кабінету міністрів, може дискримінувати українських металургів у питанні набуття ними сировини на тендері від Укрзалізниці.

Про це йдеться у заяві президента об’єднання підприємств Укрметалургпром Олександра Каленкова, розміщеній на сайті об’єднання.

– За умовами тендеру – згідно з рішенням Кабінету міністрів – до конкурсу на купівлю брухту від Укрзалізниці допускаються спеціалізовані металургійні компанії. Крім того, якщо переможець тендеру – постачальник Укрзалізниці, то умови оплати за лом для нього розраховуються за формулою 50% на 50% (передоплата і залишок по факту поставки). Якщо ж закупник не є постачальником Укрзалізниці, то він повинен внести 100%-ву передоплату, – написав Каленков.

Разом із тим, експерт вказує, що в підсумку металургів із формальної причини позбавили можливості придбати сировину за формулою 50% на 50%. У той час як для реального виробника в поточних умовах заморозити майже на 1,5 місяці суму в розмірі 100% передоплати за весь розмір лота – убивчий крок.

Читайте: В Укрзалізниці ситуація з локомотивами гірша, ніж із вагонами – експерти

– Укрзалізниця написала умови тендеру таким чином, що умовами щодо закупівлі з 50%-вою передоплатою не можуть скористатися більшість металургів України… Формальна причина полягає в тому, що підприємства, які закуповують металобрухт, виробляють продукцію і продають її клієнтам, у тому числі, Укрзалізниці – різні юридичні особи в рамках одного виробничого холдингу, а Укрзалізниця готова надати перевагу у вигляді 50%-вої передоплати лише тим юридичним особам, які одночасно є виробником і постачальником продукції УЗ. Дуже дивний підхід, враховуючи стандартну світову практику, коли задачі одного бізнесу розподілені між різними афілійованими компаніями. Придбання металобрухту, виробництво з нього готової продукції і продаж кінцевому споживачу не можуть і не повинні бути зосереджені в одному підприємстві, – написав автор.

Каленков закликав Укрзалізницю не допустити афілійовані в рамках одного бізнесу компанії до участі в тендері на умовах 50%-вої передоплати та провести важливий для всієї металургійної галузі тендер.

– Як відомо, Кабінет міністрів України ще 1 березня дав протокольне доручення наглядовій раді Укрзалізниці розглянути питання про реалізацію металобрухту, що скупчився на підприємствах залізниці, через електронні системи з переважним правом закупівлі металургійними підприємствами країни, – написав експерт.

Раніше гендиректор ММК ім. Ілліча засудив Укрзалізницю за невиконання обіцянок щодо забезпечення потоку вантажних поїздів по перегону Комиш-Зоря – Волноваха і перешкоджання економічному зростанню.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх