PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Відродження: Парламент має ухвалити спеціальний Закон про муніципальну варту

Створення Муніципальної варти допоможе знизити кількість адміністративних правопорушень в столиці, а також зробити життя киян комфортнішим. Разом із тим, для того, аби муніципальна поліція не перетворилась на підрозділ із виконання “мерських забаганок”, потрібно ухвалити спеціальний закон про муніципальну варту.

Про це під час круглого столу в інформаційному агентстві УНІАН тему Муніципальна варта в Києві: як її створення вплине на безпеку в місті? заявив керівник Київської міської організації партії Відродження Володимир Філіппов.

Він підкреслив, що підрозділи муніципальної поліції діють практично в усіх містах Європи та виконують функцію із запобігання порушень, так званої “превентивної поліції”.

– Муніципальна поліція є практично у всіх містах ЄС, і в основному в столицях Європи, всі поліцейські, яких ми бачимо в парках, скверах, на вулицях міста, які стежать за охороною громадського порядку, і є муніципальною поліцією. Вони не озброєні вогнепальною зброєю, практично не застосовують силу, а якщо і застосовують, то тільки до моменту приїзду кримінальної поліції, їх завдання – це безпека громадян біля свого будинку, на вулицях, боротьба з адміністративними порушеннями, тощо. Тобто, існує поділ повноважень і завдань кримінальної поліції і поліції муніципальної, і така система достатньо успішно працює, – сказав Володимир Філіппов.

І додав, що для того, аби робота муніципальної варти в Києві була ефективною, потрібно внести зміни до законодавства, мета яких – чітко розмежувати повноваження Національної поліції і муніципальної.

Читайте: Відродження виступає за відкритий конкурс при виборі омбудсмена – Хомутиннік

– У багатьох українських містах вже функціонує муніципальна варта, але сьогодні процес її створення регулюється законом Про місцеве самоврядування. Згідно якого органам місцевої влади надається право створювати правоохоронні формування, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів. Ліцензію на таку діяльність, яка реєструється по документах як “охоронна”, видає МВС. У підсумку, кожне таке підприємство з силовими функціями керується власним статутом, а повноваження муніципальних поліцейських або дружинників в різних містах – відрізняються. Так, наприклад, муніципали Львова мають право стягувати паркувальний збір, контролювати правила торгівлі алкогольною та тютюновою продукцією, а їх колеги з Чернігова таких прав не мають. Через це випливає друга проблема – те, що окремі мери, користуючись правовою невизначеністю статусу таких структур, зловживають своїм правом призначення їх керівництва. І саме з цим пов’язана найбільша кількість скандалів навколо муніципальних підрозділів поліції, які схвилювали громадськість, – додав керівник Київської міської організації партії Відродження.

І закликав парламент найближчим часом повернутись до розгляду існуючого законопроекту про муніципальну варту, який вже пройшов перше читання. Або розробити новий спеціальний закон, який би чітко зміг розмежувати повноваження Нацполіціі і муніципальної варти, а також чітко встановити функції таких підрозділів.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх