PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Ефект Ryaniar. Чому лоукостеру платять за пасажирів та як заробити аеропорту

Факти ICTV розібралися, яка специфіка роботи лоукостера Ryaniar та як авіакомпанія заробляє разом з аеропортами на пасажирах.

Це все Фактам ICTV пояснив Євген Трескунов, голова комітету стратегічного розвитку та міжнародних відносин Асоціації Аеропорти України.

10 липня Ryaniar заявив про відмову літати в Україну. Але через кілька днів аеропорт Бориспіль відповідає: переговори відновилися.  У першому матеріалі ми вже розповіли, що взагалі відбувається. Насправді виник цілий скандал.

Але Факти ICTV підійшли до проблеми з іншого боку. Чому Ryaniar такий популярний, на чому він заробляє, чому для Борисполя це теж могло бути вигідно? Про це все – далі у прямій мові експерта.

 

Хто такі Ryaniar

– Ryaniar працює на свою вигоду і стратегію. Вони себе позиціонують на ринку як найдешевша авіакомпанія всюди, де тільки можна. Тому такі особливі вимоги до всіх компонентів витрат, зокрема – до аеропортів.

Як відомо, кожен аеропорт заробляє на: аеропортових зборах, наземному обслуговуванні (хендлинг), неавіаційних доходах (автопаркінг, ресторани, безмитна торгівля тощо). Чим більший обсяг пасажиропотоку через аеропорт, тим більше його неавіаційні доходи.

А лоукости допомогають “розігнати” масштаб аеропорту, що сприяє отриманню неавіаційних доходів. У багатьох аеропортах з базуванням лоукостів, частка неавіаційного доходу дорівнює 50% або більше.

Ryanair – найбільша за кількістю пасажирів авіакомпанія Європи з часткою 15% від усього ринку. Він сам прийшов до нас.

Україна могла лише домовитись про умови польотів, але це робить аеропорт, а не держава. Бориспіль державний аеропорт зі стратегією хаба. У нього немає проблем із залученням авіакомпаній (вони самі приходять) і немає проблеми падіння попиту, навпаки, зростання на понад 30%.

Читайте: Ryanair знизить ціни

 

Вигода від Ryaniar

Тимчасове надання великих знижок на аеропортові збори та хендлинг, може розглядатись не як втрата доходів загалом, а як інвестиція в отримання значно більших доходів.

Також в цьому зацікавлене місто та регіон через “ефект Ryaniar”. Адже тоді вони з’являються на мапі Європи як цікава та доступна дистанція для туристів.

За даними АСІ Europe, на кожні 50 євро, витрачені за переліт, турист витратить 500 євро у пункті перебування. Це вміють добре рахувати країни, ВВП яких орієнтований на туризм: Туреччина, Ізраїль, Грузія та інші.

Зокрема, уряди цих країн навіть компенсують авіакомпаніям витрати для стимулювання туристичних потоків та їхніх інвестицій у місцеву економіку. Такі компенсації у цих країнах на одного пасажира були різними: 60-65 доларів за пасажира у Туреччині, 45 доларів в Ізраїлі та 10-12 доларів у Грузії.

 

Що треба Ryaniar

Регіональні аеропорти у черзі стоять, щоб до них хтось полетів, і не тільки Ryaniar. Але авіакомпанія оцінює не тільки наявність природних, історичних, релігійних чи інших родзинок конкретного регіону, але і наявність сучасної туристичної інфраструктури (готелі, дороги, наземний транспорт тощо), а також рівень сервісу. Тільки комбінація цих трьох компонентів може генерувати туристичний попит.

Жодна авіакомпанія не заходить в країну починаючи з другорядних аеропортів.

Тому для успіху і зменшення ризику нового ринку Ryaniar вигідно зайти у Київ, а також у найсучасніший аеропорт західної України – Львів, який генерує найбільший потік робочої міграції серед регіонів України. Це ідеальна пара для старту компанії з такою моделлю та мережею маршрутів в Європі.

 

Що просив Ryaniar у Борисполя 

– Технічні умови для лоукостів: якнайменше послуг, а головне – це швидкість оберту літака на землі. Як правило, до 25 хв. Інфраструктура (аеродром, перон, термінал і їх обладнання) повинні бути придатними для літаків А320 і В737-800.

У нас є такі аеропорти і не тільки в Києві!

Ryaniar не просить дати йому те, чого немає ні у кого. Це суперечить законам ЄС. Правила знижок – одні для всіх, хто б це не був.

Хто запускає новий маршрут – отримує такі ж умови. А Ryaniar просить пільгові умови для нових послуг.

Якщо МАУ запропонує нові рейси, то вони теж повинні мати аналогічні можливості. Так що це проблема лише початкова.

Є знижки на обсяги, є для нових напрямків. Наприклад, знижки для тих, хто вже працює з аеропортом і нарощує обсяги пасажирів. А є знижки для нових напрямків незалежно від того, що це за компанія, і скільки вона вже працює з Борисполем.

Переваги для старожилів Борисполя у знижках на обсяги. Також треба враховувати, щоб було заохочення, якщо нових пасажирів буде більше, ніж прогнозувалося.

А зараз ситуація з переговорами вийшла з-під контролю. Бориспіль перейшов межу, коли почав обговорювати публічно комерційні подробиці. Аеропорт як банк: одного клієнта видав – інші вже не віритимуть.

Богдан Амінов.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх