PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Авдіївський коксохім – унікальний приклад збереження виробництва в умовах бойових дій – директор

В умовах активних бойових дій та артобстрілів на Авдіївської коксохімічному заводі був створений енергоострів, щоб зберегти виробничі потужності підприємства.

Авдіївський коксохім

Про це повідомив генеральний директор АКХЗ Муса Магомедов, пише Обозреватель.

– По суті, ми створили енергоострів, який управлявся в ручному режимі, хоча таких прикладів у нас не було, так само як і роботи під обстрілами протягом трьох років, – сказав він у рамках Міжнародного металургійного форуму Наука та інновації у Києві в понеділок.

За його словами, з початку війни на Донбасі було зафіксовано 320 влучень по Авдіївському коксохіму.

– Після першої зупинки консервація потужностей зайняла чотири доби, але ми навчилися, тому остання консервація зайняла 60 годин, – наголосив він.

У той час, як повідомив Магомедов, глобальною проблемою для заводу було питання електропостачання.

– До підприємства йшло 4 лінії електропередач: дві макіївські і дві ясинуватські. В ході бойових дій вони перебивалися більше 200 разів, але завжди залишалася то одна лінія, то друга, тому зупинок АКХЗ було всього 15, – сказав топ-менеджер.

При цьому гендиректор нагадав, що в лютому 2017 року була перебита остання лінія, і ми залишилися на власній генерації.

– Працівники підприємства спільно з ДТЕК проклали лінію від Очеретиного до АКХЗ, тому зараз у нас є два введення з контрольованою України території, що дозволяє заводу працювати більш надійно, – наголосив він.

За словами Магомедова, для створення власної генерації був придбаний генератор потужністю 1 МВт, турбінна установка потужністю 2,5 МВт вартістю $2,5 млн, а також пристрій м’якого пуску для газодувних машини для евакуації коксового газу.

При цьому у зв’язку багаторазовими ушкодженнями повітряних кабельних ліній було прийнято рішення прокласти силові кабелі під землею.

– Ми навчилися в умовах повної зупинки запускатися за допомогою так званого дефібрилятора. Це послідовність дій, коли спочатку запускається один механізм, потім другий. Якщо коротко, то спочатку запускається низка механізмів, які дозволяють запустити евакуацію коксового газу, після цього почнеться завантаження батарей, потім запускаються один за одним турбогенератори, для чого потрібен природний газ, – розповів гендиректор.

Читайте: У Запоріжжі стався вибух на коксохімічному заводі

За його словами, фактично був створений енергоострів, який управлявся в ручному режимі.

– Ми знайшли рішення, яке дозволило виділити мінімальну кількість обладнання на енергоострів. Треба розуміти, для збереження заводу ми працювали місяцями в умовах, коли включення будь-якого приладу понад 5 КВт узгоджувалося з головним енергетиком. Був випадок, коли включення малопотужного двигуна призвело до зупинки всього заводу, це людський фактор, – наголосив топ-менеджер.

У той же час, як повідомив Магомедов, все ще не до кінця вирішені істотні екологічні ризики.

– Частина з них вирішена, частина ні. Наприклад, склад бензолу, його гасили більше доби. Крім того, постає питання хлораторної суміші, яка має радіус ураження 3 км. Зараз ми працюємо без сховищ для бензолу, так би мовити, з коліс, або залізничних або автоцистерн. Що стосується хлору, то, звичайно, отримуємо воду гіршої якості, але забезпечуємо безпеку населення , – підкреслив він.

При цьому гендиректор АКХЗ наголосив, що загальновідомо: кладка коксової батареї приходить в непридатність при падінні температури нижче 900 градусів.

– А у нас в лютому температура падала до 750 градусів. Але крім восьмої батареї все в нормальному стані, – повідомив Магомедов.

Говорячи про логістичні проблеми АКХЗ, гендиректор повідомив, що історично завод мав три напрямки відвантаження та приймання вантажів – це донецький, ясинуватський і покровський.

Але лінія фронту пройшла через дві гілки, після ми залишилися на одній залізничній лінії, по якій потрібно 10 тис. тонн коксу вивезти і 20 тис. тонн вугілля ввезти.

– Не дивлячись на загальні проблеми в адміністрації Укрзалізниці ми із залізничниками Авдіївської станції працювали завжди злагоджено, разом відновлювали, давали їм тепловози, вони – нам. Проблеми вирішувалися спільними зусиллями, – констатував гендиректор підприємства.

Нагадаємо, директор Авдіївського коксохімічного заводу Муса Магомедов запросив прихильників перекриття залізничних колій в Авдіївку розбирати завали.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх