PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Ремонт доріг в Україні: що закатують, хто заробляє та ціна за сантиметр покриття

Цього року Уряд виділив рекордні 30 млрд грн на ремонт доріг. Факти вирішили провести експеримент та перевірити якість нових українських доріг.

Пункт перший – Вінницька область. Тут кладуть свіже покриття. В асфальтобетоні вимірюють температуру спеціальним градусником. Якщо градус менше за норму, речовина погано склеїться. І дорога з часом просто розлізеться.

Дорожні ревізори міряють ширину полотна, висоту, кут нахилу. Щоб під час паводків вода уходила з покриття. Цю дорогу будує спільне українсько-німецьке підприємство. Його представник запевняє – траса буде не гіршою за німецький автобан.

Наступний пункт в Житомирській області. Траса, яка з’єднує обласний центр та Бердичів. Асфальтобетонне покриття тут поклали майже пів року тому.

Минуло 3 дні, після здачі зразків в лабораторію дорожнього контролю якості. І результати виявили, що суміш, яку відібрали на асфальтобетонному заводі під Вінницею, повністю відповідає нормативним вимогам і є якісною.

Зразки, відібрані на житомирській дорозі, теж з якісних матеріалів. Але на верхньому шарі, виявилася недостатня товщина асфальтобетонного шару.

У цифрах це виглядає так. Верхній шар мав бути 5 см, а він майже на 1 см менший. Ширина дороги – близько 7 метрів. Множимо на довжину 40 кілометрів. Якщо припустити, що сантиметру не вистачає на всій площі, то зекономлено тони асфальту, щебеню і смоли. Що за експертними оцінками може коштувати майже 10 млн грн.

Для порівняння наших доріг з німецькими, Факти вирушили до Франкфурта. Тут залатані дороги денеде, але загалом якість непогана.

Дивіться: Розбиті вщент дороги. На Миколаївщині люди борються з вантажівками

По німецькому автобану не їдеш а летиш , чудова якість покриття і відсутність обмежень по швидкості, педаль газу у підлогу і вперед. У Берліні таж сама картина. Жодної дірки, і у центрі і на околицях.

У чому ж таємниця?

Коли забудовник будує дорогу, укладає контракт з державою. Там прописуються гарантія, якість і час ремонту дороги. Зазвичай за невиконання конкретних пунктів передбачаються штрафи.

В Україні штрафи – тема не популярна. Досі жодного гучного випадку. Фактично лише зараз у контракті почали прописувати залізобетонні гарантії, як у Німеччині.

Наступного року Уряд пообіцяв ще більше грошей на ремонт і будівництво автошляхів.

Окрім того гроші на ремонт доріг виділятимуть обласні та міські скарбниці. Адже з наступного року під відомство місцевих влад віддадуть  120 тис км доріг.

Натомість Укравтодор займатиметься лише дорогами державного та міждержавного рівня. Ось, наприклад, 2 млрд  підуть на ремонт траси Київ-Харків-Довжанський до Слов’янська. 4 млрд покращать сполучення між Львовом – Тернополем- Уманню-Одесою та Херсоном.

Коли на кону десятки мільярдів гривень, головне – уважно слідкувати за руками. Аби поки одні кладуть  асфальт, хтось тихцем не закопував державні гроші у пісок.

До слова, в Україні хочуть звузити автодороги. Смуги руху в містах передбачені на рівні 3,0 м, житлових вулиць та проїздів – 2,75 м, магістральних доріг у великих містах – 3,5 м.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх