PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

59 хвилин в транспорті щодня: як розвантажити дороги?

У середньому за рік кожен із нас витрачає 22 дні свого життя у транспорті. Вам комфортно?

За даними дослідницької компанія Dalia Research (2016-2017 рр), українці в середньому витрачають на поїздку до роботи 59 хвилин, 56% регулярно пересуваються громадським транспортом і 44% – особистим (38% і 62% відповідно в світі). Найпопулярніший вид транспорту – автобус/мікроавтобус (39% в Україні, проти 25% у світі).

На сьогодні, транспортна інфраструктура в Україні погіршується з кожним роком. Так, за рейтингом ефективності логістики, опублікованим Всесвітнім банком, Україна після революції впала з 61-ї позиції на 80-ту. В той же час, Литва піднялася з 46-го на 29-е місце.

Які перепони заважають Україні налагодити транспортну інфраструктуру та повторити стрибок Литви?

Відповідь на це питання намагалися знайти спікери GR Форуму, учасниками якого були народні депутати та експерти в сфері транспорту. Основною метою GR Форуму було налагодження комунікації між владою, бізнесом, громадськістю для створення продуктивної співпраці.

 

Кінь є, а віз і нині там

Міністерство інфраструктури України разом з європейськими експертами розробили проект Національної транспортної стратегії – 2030. На жаль, проект далекий від реалізації.

Як зазначив Ярослав Дубневич, голова комітету Верховної Ради України з питань транспорту, стратегія не є затвердженою і офіційно опублікованою. Виконуються різні проекти з покращення інфраструктури різних міст України, але план розвитку  кожного регіону в цілому не відбувається.

Жителі Києва в середньому вище оцінюють стан доріг, жителі всієї України.

При цьому 56% опитаних вказали, що за останній рік стан доріг трохи чи суттєво покращився.

Мешканці невеликих міст (менше 50 тис. населення) частіше вказують, що стан доріг в їхньому місті суттєво погіршився (13%).

З цього випливає , що тестувати своє нове авто краще у столиці або в регіональних центрах.

Експерти GR Форуму виділили основні проблеми транспортної ситуації в Україні:

  • по-перше, написання законів без стратегії унеможливлює доцільно побудувати роботу з покращення ситуації;
  • по-друге, розруха транспортних шляхів через війну не тільки в зоні АТО, але і по всій території країни. Пересування важкого озброєння руйнує дорожнє покриття, що потребує постійного відновлення в такий складний період для України. Авжеж ми спостерігаємо за діями Міністерства інфраструктури, які запустили проект Weight-in-Motion. WIM – це системи зважування автотранспорту під час руху для  підвищення ефективності державного контролю за дотриманням вагових обмежень вантажними перевізниками. Це дозволить зберегти дороги від руйнування та зменшити ймовірність і тяжкість наслідків дорожніх аварій за участі вантажівок;
  • по-третє, немає ініціативи міністерств спілкуватися з незалежними агентствами та організаціями. Відсутність діалогу погіршує якість та швидкість реформування інфраструктури. Так, можна зазначити відсутність міністра інфраструктури на GR ФОРУМІ, але можливо він просто не встиг через затори, які утворюються в Києві через реставрацію Набережно-Хрещатицьку вулицю;
  • і нарешті, наявне технологічне відставання України від європейських стандартів. Наприклад, наші вітчизняні залізничні колії непристосовані до використання високошвидкісних потягів. Дуже складно впроваджувати європейські стандарти без наявності сучасної технологічної та наукової бази.

Діалог з Ryanair – невдалий приклад комунікації між владою та бізнесом.

Компанія Ryanair є прикладом ведення жорстких, але високоефективних переговорів. Ця компанія володіє випробуваною та дієвою агресивною стратегією досягнення своєї мети.

Перш ніж домовлятися з Борисполем, компанія не домовилася з аеропортом Київ. Угоду не підписали через вимоги авіаперевізника, які, за словами керівництва Жулян, порушували антимонопольне законодавство. Однак тоді “зраду” розкручувати не стали, швидко переорієнтувавшись на Бориспіль.

Читайте: “Наплутали” з відпустками пілотів. Ryanair скасувала 82 рейси

Керуючий партнер юридичної компанії ECOVIS Бондар і Бондар Олег Бондар пояснив, що Ryanair хотів використовувати англійське законодавство при ухвалені договору, вимагаючи при цьому економічно невигідні умови. Ми не повинні забувати, що надання аеропортових послуг виконується в Україні і наше законодавство не може суперечити з іноземним правом.

Влада вирішила залагодити конфлікт, запропонувавши Ryanair, а також всім іншим зарубіжним лоукостам вільно літати в Україну та в її столицю. Але не через Бориспіль, а через маленький аеропорт Гостомель, що під Києвом.

Правда, все, що є в аеропорті Гостомель – це напівзруйнований ангар і крива злітна смуга. Можливо, Ryanair і вела агресивну політику входу на український ринок, але спілкуватися так з закордонними інвесторами є не показником сили і компетентності, а їх відсутності.

Чи багато з вас користувалися терміналом F в аеропорту Бориспіль?

Наразі він не використовується по причині достатньої ефективності термінала D. На будівництво терміналу F було витрачено 400 млн грн за старим курсом, тобто $50 млн.

Приклад з терміналом показує одну із основних проблем в Україні – це нерозуміння, як правильно використовувати отримані ресурси, що призводить до недоцільного використання коштів.

 

Шляхи вирішення наявних проблем

Дискусія під час форуму була насичена різними напрямками подолання бар’єра непорозуміння. Всі зійшлись на думці про необхідність підготовки Національної транспортної стратегії, яка має окреслити вектор розвитку української інфраструктури на найближчі роки.

Важливо також окреслити підготовчі дії перед написанням стратегії.

Так, необхідно залучити незалежних та кваліфікованих експертів для написання законопроектів. Стратегія має містити в собі законопроекти, які є взаємопов’язаними і які не суперечать один одному.

Як зазначав один із спікерів, експерти повинні бути не просто ідейними, а і мати конкретні навички та досвід роботи в таких сферах. Законопроекти повинні бути чітко прописаними та бути фінансово-економічно обґрунтованими.

Для успішної реалізації повинен бути забезпечений доступ приватних компаній до виконання проектів. Залучення бізнесу дає можливість міністерствам оптимізувати витрати та контролювати якість виконаної роботи.

Основне правило бізнесу:

Якщо хочеш мати завжди роботу – роби її якісно.

Дуже часто приватні підприємства використовують найсучасніші технології для своєї роботи та надають гарантії якості та терміну використання.

Читайте: Розіграш фейкових квитків від Ryanair – у Facebook нова схема шахрайства

Важливим пунктом створення сприятливої транспортної трансформації є створення незалежної агенції контролю міністерств. Така агенція дозволить розвивати кожний регіон і галузь транспортування. Орган буде контролювати доцільність витрат по кожному регіону. Також така структура виконує консультативну функцію.

Важливим є створення привабливого ринку для міжнародних інвестицій. Європейські бізнесмени повинні бачити в Україні потенційного партнера.

Авжеж, серед основних відштовхуючих факторів є корупція, війна та бюрократизм.

Яскравим прикладом є японська економіка, що зараз вона посідає 4-те місце в світі, а після Другої світової була повністю зруйнована. За 55 років ВВП на душу населення зріс у 60 разів. Якщо точніше, то з $610 до $36 тис. 680, згідно з оцінками Світового банку.

Важливу роль у повоєнній відбудові японської економіки відіграло американське інвестування. Величезні американські капіталовкладення, а також внутрішні накопичення капіталу дали змогу повністю оновити обладнання, створити нові виробництва. Цей історичний досвід має бути мотивацією для нас.

 

Транспортна альтернатива

Орієнтація на альтернативні транспортні шляхи є невід’ємною частиною прогресу і новим напрямком залучення інвестицій. Одним з цих шляхів є Дніпро.

Ця ріка з найдовшою течією в Україні протікає з півночі на південь, що дає чудову можливість для розвитку туристичного бізнесу.

Наявність більш ніж 10 тис. підприємств вздовж річки дозволяє налагодити злагоджену структуру транспортування товарів.

Таку перспективу вбачає народний депутат України Андрій Вадатурський, який представив Концепцію розвитку водних шляхів.

Євгеній Дихне анонсував Стратегію розвитку авіаційних перевезень, зазначивши, що важливим є розуміння впливу кожної сфери транспорту одну на одну. Неможливо полетіти на літаку, не доїхавши до аеропорту дорогою. Все це є комплексним спрямуванням в побудові Національної транспортної стратегії.

З чого почати?

Перед Україною стоїть складний шлях реформування в різних сферах життя і логістична інфраструктура не є виключенням. Розвиток цієї галузі державної політики напряму стосується кожного громадянина: це і зменшення часу та витрат на поїздки, а також підвищення комфортності та безпеки під час руху. І лінія старту до змін повинна розпочатись із налагодження дискусії та співпраці між державою та підприємствами.

Комунікація і робота в команді – це завжди поступки один одному і пошук найкращих вирішень наявних проблем.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх