Морські ворота України йдуть на реконструкцію

Раніше була у центрі торгових шляхів, а нині – більше на узбіччі.

Розташуванню України позаздрили б чимало країн. Але обсяги транзиту зокрема через морські порти падають. Україну оминають, бо сусіди переманюють кращими умовами.

Росія, Румунія, Болгарія розбудовують суперсучасні морські ворота для пасажирів і вантажів. Наприклад, один Новоросійськ переробляє на рік практично стільки ж, скільки 18 українських портів – майже 150 мільйонів тонн.

Право оживляти наші морські підприємства держава хоче віддати комерсантам. Аби вантажовласники вкладали інвестиції, у новому законі пропонують оренду потужностей та концесію від 10 до 49 років.

У держвласності залишаться акваторія, комунікації та причали. На Одещині – у серці морських розв’язок – такому повороту справ радіють. Бо сподіваються на будівництво нових залізниць і доріг, нове обладнання та поглиблення фарватерів.

«Неможливо будувати причали, не реконструюючи і не поліпшуючи залізницю. Неможливо розвивати порти без розвитку транспортної інфраструктури навколо портів», – вважає начальник управління морегосподарського комплексу Одеської облдержадміністрації Олександр Ілько.

Вже нині понад половину вантажів в Україні перевалюють приватні структури – переважно на орендних відносинах. Закон ці стосунки зберігає.

Та більше того – інвестори жваво відреагували на новий закон і вже зараз сідають за стіл переговорів, аби обговорити свою роботу на умовах концесії. При цьому їх аж ніяк не відлякує непроста економічна ситуація, в якій останнім часом опинилися українські порти.

Закон впливає на долю понад 40 тисяч робітників, але профспілки не знайшли часу для ґрунтовного аналізу документа і відмовилися від коментарів.

Є у законі і стаття про майбутню приватизацію морпортів, але вони поки не виключені із забороненого списку.

Їхній продаж буде з особливостями, а отже із певним лобіюванням – прогнозує екс-голова Фонду держмайна. Непокоїть його і створення нової структури – адміністрації морських портів, яка управлятиме держмайном.

«Створюється такий монстр, який буде розпоряджатися не лише майном, а й портами, акваторією, землею, всім, що йому належить», – каже голова Фонду державного майна України у 1998-2003 роках Олександр Бондар.

Державні порти сплачують до бюджету майже півтора мільярда гривень податків. Чиновники сподіваються, що оренда та концесія принесуть ще до мільярда.

//ICTV

Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх