PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Підвищення тарифів на залізничні перевезення спричинить рецесію

Заплановане з наступного року Міністерством інфраструктури підвищення тарифів на залізничні перевезення  стане критичним для українських металургів і спричинить тривалу рецесію в економіці України.

Заплановане з наступного року Міністерством інфраструктури підвищення тарифів на залізничні перевезення  стане критичним для українських металургів і спричинить тривалу рецесію в економіці України. Про це в інтерв’ю Лівому берегу розповіли керівники найбільших підприємств галузі.

За словами генерального директора Маріупольського металургійного комбінату ім. Ілліча Юрія Зінченка, підвищення тарифів в цілому для Групи означає збільшення витрат на $80 млн. Для самого комбінату додаткові витрати становитимуть $25 млн.

– Пропонована міністерством індексація залізничних тарифів призведе до збільшення собівартості нашої металопродукції в середньому на $7/т. В поточних ринкових умовах така значна індексація призведе до втрати цілої низки низькомаржинальних ринків, таких як Перська Затока, Близький Схід, Північна Африка та Туреччина, на яких ми змушені конкурувати з виробниками з РФ і Китаю. Це означає зниження виробництва на 25% від запланованого на 2016 рік рівня і практично безповоротну в поточних умовах втрату ринків, – заявив він.

Читайте: Не розраховуйте на мене: Пивоварський йде у відставку

Як зазначив Зінченко, ММК ім. Ілліча і Азовсталь є містоутворюючими підприємствами для Маріуполя. Рівень завантаження їх потужностей безпосередньо впливає на всі сфери життєдіяльності міста.

Як заявив глава ПАТ Авдіївський коксохімічний завод Муса Магомедов, в результаті підвищення залізничних тарифів собівартість коксу зросте на $2,5/т. Підвищення тарифів обернеться зниженням виробництва чавуну споживачами продукції комбінату – металургійними підприємствами.

– Перейти на інші види транспорту можливості практично немає, оскільки основними вантажами, які приймає-відправляє коксохімічний завод, є вугілля і кокс, які безальтернативно зав’язані на залізниці, – стверджує Магомедов.

На думку металургів, з 2011 року обсяги вантажних залізничних перевезень на Укрзалізниці скорочуються, а “тягар зростаючих витрат чиновники намагаються перекласти на іншу вантажну базу”.

– Якщо у нас такі низькі тарифи, то чому скорочуються обсяги перевезень? Варто замислитися – можливо, щось не так у логікою чиновників? Можливо, не вони дотують промисловість, а промисловість платить посильний в поточних умовах тариф? Різкі зміни тарифних умов призведуть до збитковості цілих галузей, підприємства закриються, вантажів стане менше, і УЗ знову буде ініціювати підвищення тарифів. Це порочне коло, вийти з якого нам буде дуже складно. Економіка України увійде в тривалу рецесію, – вважає Магомедов.

Нагадаємо, міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив про плани щодо підвищення тарифів на вантажні перевезення у наступному році на 30%.

Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх