Мінінфраструктури у пошуках дружби з владою Криму

Державне підприємство Укрзалізниця знову опинилося в центрі скандалу. На цей раз не корупційного, а політичного.

Державне підприємство Укрзалізниця знову опинилося в центрі скандалу. На цей раз не корупційного, а політичного.

 Необхідно зауважити, що питання співпраці з російським агресором і його маріонетковими режимами в Криму і на Донбасі для підприємства завжди було досить болючим. Можна згадати колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Каву, який курирував залізничний транспорт і був звільнений на початку березня цього року “за власним бажанням” через симпатії до сепаратистів.

– Він засуджував Майдан і українську революцію. Він називає Донбас “Новоросією”. Не соромно вам працювати з сепаратистом в одному уряді?! Закликаємо всі патріотичні сили в парламенті підтримати відставку Олександра Кави з посади заступника міністра інфраструктури, злочинця, який виправдовує вбивць, – заявив тоді з трибуни Верховної Ради нардеп Андрій Лозовий.

Схожа історія розгортається зараз з в. о. керівника Укрзалізниці Олександром Загороднім.

Днями від засудив і назвав популізмом дії активістів, які заблокували головні в Крим залізничні колії.

 

 

 

В Укрзалізниці зазначають, що транспортна блокада Криму призвела до значного падіння пасажиропотоку, а, отже, і доходів залізниці. Зокрема, у Придніпровській залізниці, в якій Завгородній протягом багатьох років займав керівні пости, спостерігається зниження кількості пасажирів порівняно з минулим роком більш ніж на 30,5%. – Це чистої води популізм, – заявив Завгородній, коментуючи наміри активістів в рамках ініціативи блокаду Криму. При цьому він зазначив, що виступає за відновлення рух поїздів на півострів.

Варто відзначити, що Завгородній вже не раз пробував відновити співпрацю з окупантами. Так минулого літа після призначення керівником Укрзалізниці він пообіцяв до кінця липня узгодити питання відновлення руху поїздів з півостровом у разі, якщо таке рішення буде затверджено Кабінетом міністрів. – Технічно є можливість відновити сполучення. Єдине, є кілька проблем з доглядом поїздів, а також процедурами митного і прикордонного контролю, – зазначив глава відомства.

Інтерес чиновника до Криму зрозумілий. Довгий час Завгородній обіймав керівні посаді на Придніпровській залізниці, до якої належав і Крим. Півострів був вотчиною верхівки ПЗ, де концентрувалися її бізнес- інтереси. Головний залізничник не приховує, що будівельна компанія його сім’ї займається зведенням об’єктів на території півострова. Як бачимо, сам Завгородній очолює найбільше держпідприємство в Україні та отримує зарплату з бюджету, а фірми, оформлені на сина і брата, працюють в окупованому Криму. Тож благодушне ставлення чиновника до окупантів і бажання співпрацювати з ними цілком зрозуміле. Хтось воює, хтось збирає по копійці бійцям на тепловізори і бронежилети, а хтось заробляє.

Колабораціонізм чиновника викликав досить різку реакцію у народних депутатів і активістів. Народний депутат, член комітету ВР з питань запобігання та протидії корупції Ігор Луценко заявив, що критика блокади окупованого Криму з боку Завгороднього ставить під сумнів відповідність чиновника займаній посаді.

– Укрзалізниця повинна виконувати рішення РНБО, введене в дію указом президента, щодо припинення транспортне залізничне сполучення з Кримом. Якщо він не згоден з такою позицією і вважає, що ним керують популісти, я маю на увазі РНБО і президента, який власне і наказав це все зробити, то чому він взагалі перебуває на цій посаді!? Тобто він є провідником того, що сам вважає популізмом, – зазначив Луценко.

На думку депутата, така позиція глави Укрзалізниці може вказувати тільки на особисту зацікавленість чиновника в безперешкодному сполученні з Кримом. – Така заява суперечлива і нелогічна. Можливо, цьому залізничнику хотілося б заробити на якихось додаткових операціях саме з Кримом, – вважає нардеп.

– Приклад цього чиновника Укрзалізниці, який, на мою думку, скоріше є менеджером корупційних потоків, а не дійсно керівником, не є показником сприйняття. Я думаю, що всі свідомі чиновники в Україні та власники представницьких мандатів повністю розуміють і підтримують в тій або іншій формі блокаду, – каже Луценко.

Про зв’язок заяв чиновника з інтересами олігархів говорить і лідер Меджлісу кримськотатарського народу Рефат Чубаров.

– У багатьох чиновників, пов’язаних з олігархами, там є свої інтереси, – заявив Рефат Чубаров. Він підкреслив, що громадянська блокада не заважає людям перетинати адміністративний кордон з Кримом, але перешкоджає поставкам товарів на окупований півострів. – Є блокада поставок товарів… Ми говоримо про війну з Росією і нічого не робимо, щоб обороняти свою країну, – підкреслив Рефат Чубаров.

Народний депутат Семен Семенченко взагалі вважає заяви Завгороднього ознакою некомпетентності. – Це взагалі не справа державного службовця розповідати, популізм це чи не популізм. Його справа, щоб було безперебійне перевезення по Україні, тому я вважаю, що це ознака некомпетентності, – вважає політик.

Активісти Правого сектора були в своїх оцінках ще різкішими. – Ця людина має бути негайно звільнена. Тому що ніякого сполучення з окупованими територіями бути не повинно в принципі. Для цього, власне, наша акція спільно з кримськими татарами і Меджлісом кримсько-татарського народу і задумувалася. За всю історію існування цивілізованих держав не було такого, щоб держава, частина якої була окупована, забезпечувала продуктами або будівельними матеріалами окупантів. Це йде не тільки врозріз з державними інтересами, але і здоровому глузду, – заявив прес-секретар Правого сектору Артем Скоропадський.

Представники Правого сектору запропонували чиновнику особисто розповісти про свої плани людям, яких переслідує окупаційна влада Криму. – Якщо цей пан вважає себе громадянином України, він повинен негайно подати у відставку. Нехай поїде до кримських татар, яких репресують, особисто до Мустафи Джемілєва, Рефата Чубарова, тих активістів Правого сектору, які змушені були виїхати з Криму, і скаже їм в очі, що потрібно відновлювати сполучення з Кримом. Я подивлюся, що з ним зроблять. Йому просто плюнуть в очі за такі заяви, – запропонував Скоропадський.

Реакції від самого Завгороднього та його керівництва в особі міністра інфраструктури Андрія Пивоварського і прем’єра Арсенія Яценюка поки не послідувало. Звичайно, їм не звикати до проблем, які створює призначений поза конкурсом виконуючий обов’язки генерального директора Укрзалізниці. Чого варта одна лише публічна брехня Завгороднього, який заявив, що оформлені на його родичів фірми, не мають стосунків з Укрзалізницею. З’ясувалося, що не тільки мають, але навіть судяться з держпідприємством. А нещодавно юристам Мінінфраструктури довелося в суді доводити, що активісти Комітету народного контролю не мають права домагатися люстрації Завгороднього. Хоча чиновник і сам визнав, що люстрацію він не проходив.

“Непотоплюваність” Олександра Завгороднього ставить у глухий кут. Завгородньому все сходить з рук. Скандальні одкровення сина, який влаштувався на роботу “радником папи”, претензії громадськості і депутатів. Однак загравання з агресором це вже явний перебір. Це не просто порушення правил пристойності – це виклик. Виклик, який кинув представник старої школи чиновників сучасній Україні. Цікаво, чи буде міністр Пивоварський продовжувати захищати Завгороднього? А може бути головний залізничник лише публічно висловлює те, про що “вищі товариші” заявити не наважуються. Саме таку версію висунув Семен Семенченко.

– Вся система тісно пов’язана. Міліція, прокуратура, транспорт, хтось ще. Тому, цілком можливо, що транспортні чиновники говорять про це тому, що їх попросили товариші зверху, які безпосередньо не хочуть вилазити на громадський огляд, які безпосередньо прив’язані до питання заробітку. Усім зрозуміло, які компанії від цього отримують плюси. Це, зокрема, компанії того ж Єремєєва (група Континіум, якою керував Пивоварський до приходу в міністерство, – Ред.), і т. д., – пояснив депутат.

Так чи інакше, але тривале мовчання керівництва міністерства наводить саме на цю думку. Парадоксально, але така позиція Андрія Пивоварського і його підлеглих йде врозріз з позицією глави уряду і президента. Як заявив в ефірі 5 каналу повноважний представник президента України у справах кримськотатарського народу Мустафа Джемілєв, блокаду обговорювали на найвищому рівні.

– Ідея схвалюється, в будь-якому випадку немає заперечень з боку президента, і з боку прем’єр-міністра. Ми це дуже докладно обговорювали. Але з нашої точки зору, найкраще було б скасувати зараз цей закон “про так звану вільну економічну зону”. Абсурдний закон, тому що окупована територія не може бути вільною зоною, — сказав Джемілєв.

Іван Ярмоленко.

P.S. Відповідь Укрзалізниці – тут.

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх