PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Тотальний розпродаж. «Укрзалізниця» піде з молотка

Залізниці готують приватизацію. Вже завтра Верховна рада має розглянути у другому читанні законопроекти про створення акціонерного товариства на базі «Укрзалізниці».

Залізниці готують приватизацію. Вже завтра Верховна рада має розглянути у другому читанні законопроекти про створення акціонерного товариства на базі «Укрзалізниці».

Все заради приходу приватного капіталу та встановлення самоокупних тарифів, кажуть автори проектів. Бо держава дозволяє витрачати на розвиток лише 13% від потрібного.

Майно «Укрзалізниці» коштує не менше 100 мільярдів гривень, кажуть експерти. Тут зайняті понад 400 тисяч працівників, до бюджету та соцфондів підприємство сплатило торік майже 13 мільярдів гривень. А ще – це понад 21 тисяча колій, 120 тисяч вантажних і понад 7 тисяч пасажирських вагонів, понад 4 тисячі локомотивів. І саме рухомий склад – головний біль залізничників, бо на оновлення держава залишає мізер.

Реформа передбачає, що у держави залишаться колії, локомотиви, вокзали та диспетчерська служба. А у «Укрзалізниці» – пасажирські та вантажні вагони, ремонтні підприємства, галузеві інститути, медичні і навчальні заклади. Згодом це стане дочірніми підприємствами. І ось тут криється тотальний розпродаж, переконаний екс-голова Фонду держмайна Олександр Бондар. Адже законопроекти пропонують зняти заборону на приватизацію практично всіх підрозділів «Укрзалізниці» – від придніпровської залізниці до вагоноремонтних підприємств.

«З ними можна робити все – реорганізацію, реструктуризацію, передачу в концесію, в оренду, продаж, ліквідацію. Це повний розпродаж «Укрзалізниці». Мені здається, що у цієї влади немає бар’єру, що треба залишати у державній власності», – каже голова підкомітету з питань приватизації державного і комунального майна Олександр Бондар.

Намаганням віддати приватникам стратегічне державне майно обурені навіть представники парламентської більшості. Фракція комуністів закликає державу самотужки вивести підприємство на прибутки і не віддавати у приватні руки. Адже в Україні так звані інвестори або ріжуть підприємства на металобрухт або викачують залишки користі і нічого не оновлюють.

Розповсюджена схема приватизації по-українськи – придбати вітчизняне підприємство за безцінь і вже перепродати за чималі гроші російським покупцям, які точно зацікавлені у ліквідації стратегічних установ, кажуть експерти. І тут є за що боротися. Бо українська залізниця – посідає 6-е місце у світі за обсягами вантажоперевезень.//ICTV

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх