Недосяжне небо: Чому в Україні захмарні ціни на авіаквитки

Для більшості українців квиток на літак – розкіш, про яку можна хіба мріяти.

Для більшості українців квиток на літак – розкіш, про яку можна хіба мріяти.

І якщо в Європу ми іноді таки літаємо, то внутрішні рейси зазвичай вирушають майже порожні. Адже, наприклад, полетіти сьогодні з Києва до Сімферополя і назад коштує понад 4 тисячі гривень. До Харкова – трохи більше 2 тисяч.

Високі ціни – бо нема конкуренції, каже досвідчений мандрівник і блогер Олександр Чебан. Він був уже в 40-ка країнах світу і знає: в Україні літати справді дуже дорого. Навіть у Європі, де зарплати вищі у 5-10 разів, авіаквитки дешевші, ніж у нас.

«Навіть у день польоту можна придбати квиток за 100-150 євро. У лоукост компаній, підходячи до цього розумно і плануючи поїздку завчасно, ціна може бути вкрай низька і доходити до 10-15 євро», – розповідає Олександр.

Торік Антимонопольний комітет запідозрив компанію «Дніпроавіа» у завищенні ціни майже в 2 рази. Одразу квитки подешевшали. А от «Аеросвіт» зобов‘язаний продавати частину квитків за низькими тарифами.

Та де ці квитки – невідомо. Навіть за 10 днів найдешевший політ по Україні в обидва боки обійдеться не менше ніж у 1700 гривень. Коментувати «Фактам» свої ціни в «Аеросвіті» не захотіли. Натомість у Міжнародних авіалініях України кажуть: головна проблема у малій кількості пасажирів.

«Ми всі готові і прагнемо, щоб це було дешевше. Є вартість перевезення, є кількість перевезених пасажирів. Від кількості бажаючих полетіти буде залежати у кінцевому підсумку кількість рейсів і це призведе до зниження вартості», – каже виконавчий віце-президент з комерції авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» Сергій Фоменко.

Знизити ціни можна скасувавши податок на додану вартість на квитки. Тоді вони б подешевшали на 20%. Міністр інфраструктури Борис Колесніков обіцяє, що вже на зимові свята українці літатимуть дешевше.

«Будемо вносити зміни у податковий кодекс на першій же сесії вересневої ради. Скасують ПДВ на квитки – це перший шлях. Другий шлях – конкуренція. Не буде конкуренції – не буде цін», – вважає Колесніков.

В Україну готові прийти нові європейські компанії та лоукости. Для цього необхідно долучитися до так званої угоди про відкрите небо. У 90-х завдяки цьому документу авіаквитки у Європі подешевшали в 2 рази.

Але підписати його нам постійно щось заважає, нині переговори вкотре відклали. До 2013-го року. А поки, щоб через захмарні ціни не відкладати поїздку, плануйте її заздалегідь і купуйте квитки за кілька місяців.

//ICTV

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх