“Укрзалізниця” закупить нові вантажні вагони, але просить підприємства ефективно використовувати старі

До кінця року «Укрзалізниця» купить 5 тисяч вантажних вагонів.

До кінця року «Укрзалізниця» купить 5 тисяч вантажних вагонів.

Тендер на дефіцитний нині транспорт оголосили у січні. Знайти інвесторів було непросто.

«Ми зараз ставимо питання з відновлення парку на піввагонів, закупівлі нового рухомого складу. Нами оголошено було конкурс ще в січні місяці на придбання напіввагонів. І сьогодні ми обговорюємо умови на придбання 5 тисяч вагонів», – заявив генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир Козак.

Та 5 тисяч вагонів ситуації кардинально не змінять, попереджають залізничники. Адже до кінця року через зношеність спишуть вдвічі більше. Аби вагонів вистачало всім, потрібно їх ефективніше використовувати. Нині підприємці орендують вагони і тримають їх понаднормово. При цьому гроші втрачає лише «Укрзалізниця». Бо якщо за робочий вагон треба заплатити 700 гривень, то штраф за його простій – усього 29.

«На сьогодні простій вагонів на під’їзних коліях склав більше доби. Тобто 12 годин простоює кожен вагон в середньому, у всіх користувачів України. Можна заплатити 29 за простій одного вагона, що менше за простій на автостоянці», – розповідає начальник головного комерційного управління «Укрзалізниці» Юрій Меркулов.

Натомість, поки в одних виробників вагони простоюють, іншим їх не вистачає. Керівники підприємств не приховують, цехи й заводи зупиняються, бо сировину не можуть привезти.

«Відмовляють дуже часто, нажаль. Щебінь ми відправляємо по Україні, то заводи в Україні вже зупинялися без щебеню», – розповідає голова комітету підприємців-виробників будівельних матеріалів при Торгово-промисловій палаті України Іван Салій.

Виробники будівельних матеріалів навіть листа Президенту відправили. Кажуть: підприємство виготовляє цеглу чи руду, а займатися вагонами не завжди може. Для цього й укладають контракти з експедиторами, саме вони мусять вчасно подавати і забирати вагони.

«Ми підписуємо з експедитором, подай нам вагон. А відповідальності, якщо він не подав – немає», – каже голова комітету підприємців-виробників будівельних матеріалів при Торгово-промисловій палаті України Іван Салій.

Понад 80% товарних вантажів відправляють залізницею. Тому ефективне використання вагонів – вигідне всім. Бо нині кожен вагон, кажуть залізничники, простоює в середньому 2 – 3 доби. А за цей час міг би об’їхати з вантажем половину України.

ICTV

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх