Ольшанський: Якщо відфільтрувати Russia today і Lifenews – ситуація тільки погіршиться

Організатор iForum Олександр Ольшанський розповів про цьогорічний захід та про IT сферу

Один з організаторів iForum – Олександр Ольшанський розповів про цьогорічний захід і його особливості. А також про те, що робити в інтернет-бізнесі під час кризи і як боротися з пропагандистським контентом.

– 16 квітня відкриється щорічний iForum. Рекорд відвідуваності цього року реальний?

– Ні. У 2013-му до нас прийшли 7000 осіб, а в 2014-му близько 5-ти. Це сподобалося більше. Зараз ми зосередилися на цільової аудиторії.

Бажання побити рекорд немає – рекорд заради рекорду абсолютно не цікавий. Захід неприбутковий, так що від кількості людей мало що залежить. Нам важлива якість. До речі, компанії після форуму відписуються завжди – що вони думають про склад відвідувачів.

– Яка тематика є головною в 2015 році?

– На iForum немає головної тематики як такої. А ось відмінності від минулих років є. У 2015-му буде велика Hi-Tech зона з різними девайсами, приладами, 3-D принтерами і навіть безпілотниками. Зараз в Україні, по-моєму, тільки ледачий не збирає безпілотники для армії.

Друга частина – це велика волонтерська секція. Доповіді людей, які застосовують сферу IT для допомоги українській армії.

І третя частина – дуже багато доповідей, присвячених антикризовому управлінню, управлінню бюджетами, рекламою, компаніями в період, коли грошей гостро не вистачає, клієнтів не бракує. Що робити, як змінювати стратегію і так далі.

– І що ж робити в кризу?

– Ну, треба прийти і послухати. 20-30 доповідачів на цю тему. В першу чергу – це питання управління бюджетом та залучення клієнтів. Як за допомогою мережі дешево – це ключове слово – залучити клієнта. У рік коли кризи немає, вас цікавить кількість клієнтів, а не ціна, за якою ви їх залучаєте.

А от коли криза, для вас дуже важливою стає ціна, за якою ви отримуєте клієнтуру. Ось про це теж буде йти мова.

– Представники IT – одні з найстабільніших на ринку праці, згідно з дослідженнями компетентних центрів. Чому?

– Причин дві:

1: ІТ завжди знаходилося в умовах глобальної конкуренції. Працівники цієї сфери постійно мали можливість віддаленої роботи на Захід. Коли галузь конкурує на світовому ринку, вона більш здорова.

2: Справою честі для кожної компанії стало продати що-небудь, кому-небудь за долари. Зараз (в умовах нового співвідношення курсів) таку мету ставлять перед собою всі виробники. Але айтішники в цьому найбільш розвинені.

– Чи впливає на стабільність той фактор, що сфера IT не вимагає глобальних ресурсних витрат?

– Я не думаю, що це важливий фактор. Важливіше, що ви граєте на світовому ринку – навіть якщо у вас компанія, яка обслуговує тільки український ринок, луна світової конкуренції до вас докочується.

– Чи є доповідачі з Росії? Як вони сприймаються публікою?

– Розпочнеться форум, тоді й дізнаємося. Торік нормально сприймалися. Доповідачі є, і я не бачу тут жодних проблем. Одна справа – це політика Кремля, інша – якщо мова йде про конкретну людину з його позицією та баченням ситуації

– Які найбільші досягнення у форуму за роки, що він існує?

– Для нас – це хороші відгуки і вдячність слухачів, а також учасників. Оскільки захід суто на добровільних засадах. Щороку форум різний – такі ж і показники.

– Ви вже згадали, що буде секція, пов’язана з розробками військового характеру – якісь деталі розповісте?

– У нас табу на розкриття імен доповідачів або доповідей. На сайті є програма але я не можу виділити когось окремо, будучи серед організаторів.

Можу лише сказати, що 1 квітня обіцяли невидимий танк (сміється), але самі розумієте – яка дата.

– Чи можливо зафільтрувати «погані» сайти?

– На форумі буде моя доповідь на цю тему. Я вважаю, що в ній є міфи, які варто розвінчати. У тому числі і міф про те, що можна взяти і зафільтрувати погані сайти.

– Тобто, якщо щось зафільтрувати / заблокувати в Інтернеті це не зробить ситуацію краще?

– Дивіться в чому тут справа: в телебаченні інша ситуація. ТБ – це одна технологія, коли вам хтось вибрав відеоряд, який ви дивитеся. В інтернеті працює інша – коли ви самі вибираєте, що читаєте.

А робити треба наступне: розвивати свої Інфоресурс. Продукувати свій контент, дати людям джерела альтернативної і, що найголовніше, авторитетною і правдивої інформації. Стежити, щоб не скочуватися в пропаганду.

– І як у нас із цим справи?

– Посередньо. У нас немає чіткого інфопотоку, який відображає позицію держави Україна. Не відомств, не міністрів, а держави. Держава не повинна нав’язувати свою позицію іншим ЗМІ. Але зобов’язана мати власну точку зору.

– Коли робота у сфері безпеки стає ефективною?

– Коли працюють, бажано мізками. Треба працювати і вчитися, розум застосовувати. Ця сфера як ніяка інша вимагає довгих стратегій.

– Який ваш прогноз для сфери ІТ на найближчий час?

Нічого поганого не буде. Ринок розвивається, незважаючи на кризу. Революції теж не трапиться. Але думаю, що криза буде поштовхом для багатьох і все навіть прискориться.

Ірина Полотай спеціально для «Фактів»

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх