PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

Петренко: Томбінський пообіцяв 90 млн євро на зарплати після 1 травня

В інтерв’ю Фактам ICTV міністр юстиції Павло Петренко пояснює, яких фахівців і чому оплачуватимуть більше

Міністр юстиції Павло Петренко заявив, що ЄС готовий виділити 90 млн євро на фінансування зарплат українських чиновників. У третій частині інтерв’ю Фактам ICTV міністр пояснює, яких фахівців і чому оплачуватимуть більше.

Частина І: Петренко: Проти Мін’юсту виступив великий бізнес, аби зупинити реформу тюрем і СІЗО

Частина ІІ: Петренко: За 286 грн/міс. змусити працювати в’язня може лише “блатний”

Частина ІІІ

– Міністр Пивоварський жалівся, що йому критично не вистачає зарплатні. Ви як – тримаєтеся?

– Скажу відверто: на посаді міністра відчуваю себе волонтером. На державній службі я з кінця 2012 року. Перед цим працював адвокатом, накопичив збереження, і фактично за рахунок відсотків з депозитів живу сьогодні.

Я підтримую Пивоварського. Справа не у ньому особисто чи в мені. Міністерство – це не лише міністр.

– Ви можете собі дозволити залучити профі?

– Ні. Хочу подякувати європейським партнерам, які виділили кошти для консультантів по розробці реформ пенітенціарної системи. Бо платити їм по кілька тисяч євро ми не можемо.

За рахунок оптимізації центрального апарату, директор департаменту міністерства отримує близько 12-15 тис. гривень. З урахуванням курсу долара, а також вузькопрофільності фахівців, співробітників міністерства шалено переманюють приватні компанії.

– Яка середня ціна по ринку за фахівців міністерства?

– Тисячу доларів пропонують точно. Людей складно утримати в міністерстві. Розумієте, тим, хто працювали у реєстраційній та виконавчій службах, зарплата не особливо була потрібна – вони жили на корупційних потоках. Після того, як ми поприбирали ці підрозділи, у міністерстві залишилися якраз фахівці, які живуть на одну зарплату.

На останній зустрічі з Яном Томбінським, я сказав: є міністерства, в яких треба терміново вводити систему доплат за рахунок коштів ЄС. Інакше втратимо їхню інтелектуальну складову.

МЗС і Мін’юст найбільше контактує з Європейською комісією на рівні середніх ланок. Це підготовка усіх законопроектів, їхнє узгодження, погодження висновків. По візовій лібералізації у мене є профільний заступник і навіть підрозділ з 10 осіб. Щоденно у комунікації. Європейці бачать високий рівень наших співробітників. З іншого боку, я постійно говорю європейцям: цих людей скоро заберуть з “руками і ногами”.

– Назвіть міністерства, які мають фінансувати європейці?

– Міністерства закордонних справ, юстиції, економіки, фінансів – як мінімум.

– А Пивоварський?

– Пивоварський – без питань, теж погоджуся. У нього найбільш ресурсне міністерство з точки зору державних підприємств – йому треба сильний staff (персонал – Ред.) для реструктуризації. Пивоварському взагалі треба будувати роботу за принципом проектних офісів для кожної реформи.

– Що вам відповів Томбінський?

– На останній зустрічі пообіцяв, що ЄС виділить обіцяний фонд розміром 90 млн євро після запуску 1 травня закону Про державну службу.

– Тобто, після 1 травня названі вами 4-5 міністерств фінансуватимуться з ЄС?

– Маю надію, що фінансуватимуться ключові підрозділи усіх міністерств. Умовно кажучи, мій підрозділ, який займається комунікацією з ЄС. 10 осіб, які щоденно працюють над законодавством по імплементації угоди.  Або люди, які займаються антикорупційним законодавством. Вони теж комунікують з МВФ, експертами ЄС; фахівці, які займаються конституційним законодавством.

– То скільки людей у Мін’юсті отримуватимуть зарплату з ЄС?

– До 50. Одна справа, коли ти можеш запропонувати 12 тис. гривень, інша – 20-25. Робота у міністерстві цікава.

– Скільки років ви працюватимете у міністерстві?

– Я не ставлю жодних часових рамок. Після виборів 2014 року у мене не було надто великої жаги продовжувати працювати в міністерстві, бо до цього відчув, що це за робота. Це величезний виклик як психологічний, так і фізичний. Коли ставиш собі високу планку – тоді це ще складніше.

Є дві крайнощі. Або міністр не має жодних ініціатив, і просто відбуває певний срок на своїй посаді. Так, зрештою, і було раніше, коли кабміни мінялися кожні 8-9 місяців. За що серйозне братися не було сенсу, як правило, імітували роботу. Це погана крайність.

Є й інша крайність. Якщо міністр має ініціативу (як правило, для системних змін), але вона блокується парламентом. Скажу відверто: якби я був лише рік на посаді, то не зробив би реформу реєстраційної служби. Почав її робити з березня 2014 року і завершив у кінці 2015 року. Це майже два роки.

Міністр – це лобіст політики, яка формується в законодавчому органі. За кількістю законодавчих актів у парламенті міністерство юстиції – один із найкращих результатів. Але коли парламент переходить із конструктивної роботи в формат політичних баталій, дуже складно знаходити в ньому підтримку і союзників. 

Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх