PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+
Автор:Александр Мусиенко

Угорщина може втратити голос в ЄС: чи причетна Україна до санкцій

Конфліктні ситуації між керівництвом ЄС та Угорщини виникають не вперше. За останні 3 роки ситуація загострилась у зв’язку з тим, що офіційний Будапешт відмовляється сприймати і втілювати в життя міграційну політику Брюсселю, що стосується біженців з Близького Сходу та Африки.

Протиріччя виникають і з того приводу, що прем’єр-міністр Угорщини Віктор Орбан є прихильником більш консервативного підходу в політиці ЄС, ніж в переважній більшості ліволіберальний істеблішмент ЄС, а звідси і несприйняття позицій один одного.

Угорщина, як і Польща, категорична в питанні щодо того, що відмовляються приймати біженців, а Брюссель наполягає на виконанні цих рішень.

Читайте: Європарламент може ввести санкції проти Угорщини

Дійшло до того, що в Європарламенті готуюється введення санкцій проти Угорщини на підставі ст. 7 Маастрихтського договору Про Європейський Союз.

Спочатку Угорщині буде запропоновано добровільно змінити політичний курс і усунути порушення, про які вказуватиметься у рішенні ЄС. Якщо ж Будапешт не виконає цього у встановлені строки, тоді може йтися про позбавлення права голосу Угорщини в Раді ЄС, а також припинення дотацій і фінансування Брюсселем проектів для Угорщини.

Простіше кажучи, угорцям запропонують або дотримуватись політики ЄС, або грошей на інфраструктурні проекти, дотації для фермерів від них не чекати.

З одного боку це справедливо, тому що угорці мали б знати на які умови вони йдуть приєднуючись до ЄС.

Офіційний Будапешт мав розуміти, що Європейський Союз не буде просто так виділяти шалені кошти цій країні, якщо вони не втілюватимуть в життя рішення, які потрібно визнавати, і котрі часто ухвалюються ледь не під диктатом Брюсселю.

З іншого боку, згідно ст. 4  Маастрихтського договору про ЄС, Союз має поважати національну особливість кожної держави члена і всі основні функції спрямовані на забезпечення територіальної цілісності, підтримання громадського порядку і охорону національної безпеки.

Саме інтересами національної безпеки Угорщина дуже часто мотивує багато рішень, що на думку ЄС веде до порушення прав людини. Не виключено, що саме і на дотриманні цієї норми договору наполягатиме Будапешт, переконуючи євробюрократів в правоті своїх рішень.

Угорщина може розраховувати на підтримку Польщі, Словаччини, Чехії та Австрії, а це свідчить про наростання кризи між Німеччиною та Францією, як лідерами ЄС та країнами Центральної Європи.

Про вихід із ЄС ані поляки, ані угорці поки мови не ведуть, але слід визнати, що протиріччя наростають і кризових явищ в ЄС виникає все більше.

Наврядчи санкції ЄС проти Угорщини можуть бути пов’язаними із недружніми заявами угорської влади в бік української у зв’язку із мовним питанням. Але можливо тим і краще, бо мова і освіта є виключно внутрішніми справами України і тут має право ухвалювати рішення лише українська влада, а не Будапешт чи Брюссель.

Автор: Олександр Мусієнко, політичний експерт, керівник Центру військово-правових досліджень

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Вверх Вверх
Вверх

    Нашли ошибку в тексте?

    Ошибка