PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Як продавати через інтернет: 5 золотих правил маркетплейса

Як виділитися на тлі конкурентів і продавати більше на маркетплейсах спеціально для Факти ICTV розповідає керівник онлайн-маркету перевірених покупців Bigl.ua Віктор Кириченко.

Маркетплейс (торговий майданчик в інтернеті) – чи не найкраще місце для старту своєї справи. А все тому, що там вже є те, що потрібно продавцю – клієнти, які приходять купувати і всі необхідні умови для продажу своїх товарів та послуг. І все це без значних грошових вкладень. Саме тому маркетплейси так популярні у всьому світі: Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua – в Україні, Amazon, Ebay і Alibaba – за кордоном. Тільки на Prom.ua наприклад, щодня заходять 2 млн інтернет-користувачів, а чи не половина всіх онлайн-покупок у Штатах відбувається на Amazon. Не дивно, що і конкуренція на таких популярних ресурсах серед продавців величезна.

Пропонуйте унікальний товар або кращу ціну

При розміщенні товарів у каталогах маркетплейсів найпростіший спосіб запустити продаж – запропонувати покупцеві унікальний товар або низьку вартість. Однак, цей варіант підійде скоріше для виробників. Не кожен продавець може вивести на ринок новий продукт або запропонувати найменшу ціну на ринку. Успіх цього способу залежить не тільки від його професіоналізму, а ще й від лояльності постачальників.

Чи збережеться тренд у найближчому майбутньому?

Важливо розуміти, що унікальності товару і низької ціни не достатньо для роботи на перспективу. Варто врахувати причини попиту. Якщо попит трендовий — чи збережеться тренд у найближчому майбутньому? Звичайно, можна заробляти і на товарах, популярність яких утримується дуже короткий час. Але тоді ви повинні продавати дуже багато. Досягти в цьому успіху можна лише надаючи якісний сервіс. Потрібно працювати так, щоб покупець завжди залишався задоволений, отримувати хороші відгуки і бути завжди в топі пошукової видачі каталогу.

Забезпечуйте хороший контент

Покупець не може подивитися на товар і потримати його в руках.

За результатами опитувальника на Bigl.ua 45% користувачів пред’являють високі вимоги до якості контенту. Для них важлива наявність фото, характеристик та відгуків, а також актуальної інформації про його наявність. І близько 13% вимагає від компаній-продавців доступні й актуальні ціни, різні варіанти доставки, бездоганну якість обслуговування і сумлінність.

Важливий момент: покупець не може подивитися на товар і потримати його в руках. Йому важливо отримати максимум інформації, щоб зважитися на покупку. Тому, щоб підвищити лояльність клієнтів, варто забезпечити наступне:

Якісні фотографії товару. А краще – 4-6 із ракурсів. Відмінно, якщо товар показаний у використанні. Приміром, на Bigl.ua продавці розміщують фото моделі в светрі, який продають, у поєднанні з іншими речами, взуттям, аксесуарами. Це допомагає клієнту оцінити універсальність речі й зважитися на покупку. Також щоб максимально зацікавити покупців, додають відеоогляди про товар.

Актуальність наявності товару. Якщо покупець зробить замовлення, а після дізнається, що товару немає на складі, навряд чи він звернеться до цього продавця вдруге. Тому варто завести щоденну звичку перевіряти актуальність даних про наявність кожного товару.

Повний перелік характеристик. Потрібно відобразити всі дані про товар. Навіть ті, які на перший погляд можуть здатися незначними: довжину дроту навушників, вагу пледа, виробника окремих деталей пристрою.

Інформативний опис. Він не повинен бути занадто великим, щоб не втомити покупця. Одного-двох абзаців достатньо. Якщо є можливість, лаконічно опишіть чим ваш товар кращий, ніж у конкурентів.

Дані про способи доставки і оплати. Покупець приходить на маркетплейс з метою придбати конкретний товар у визначені терміни. Йому важливо знати, наприклад, чи можна оформити доставку кур’єром або оплатити замовлення банківською картою. Якщо він не знайде цієї інформації, велика ймовірність, що він зробить покупку у продавця, який її надав на сторінці товару.

Обслуговуйте професійно

Це саме те, що в більшості випадків оцінюють покупці. Якісне обслуговування – головна умова для повторних продажів і високий рейтинг. А відповідно – і високих позицій у каталозі маркетплейса. Професійне обслуговування базується на грамотній комунікації з клієнтом.

Грамотна комунікація – це в першу чергу бажання допомогти клієнту. Щоб її забезпечити важливо:

  • оперативно реагувати на замовлення;
  • швидко, чітко відповідати на питання про товар;
  • ввічливо вирішувати будь-яку виниклу із замовленням або товаром проблему покупця.

Недостатньо бути просто ввічливим.

Рейтинг продавця, власне, і його першість товарів у видачі пошуковика, на маркетплейсах, заснований на відгуках покупців. Компанії, які дбають про свій імідж, завжди намагаються зробити клієнта задоволеним. Якщо покупець чимось незадоволений, вони шукають спосіб вирішення проблеми. Недостатньо бути просто ввічливим. Приміром, на Bigl.ua деякі продавці висилають заміну товару за свій рахунок, якщо клієнтові не підійшов доставлений раніше, пропонують знижку на наступне замовлення, коли затримують відправлення і т. д.

Читайте: Марченко: Тракторист з французькою – не анекдот, знайти роботу можна за 2 тижні

Уникнути потенційних проблем можна, забезпечивши клієнтам зручність покупки: дати покупцям можливість оцінити якість товару, приміряти його, обміняти або повернути. Добре, що поштові сервіси цьому не перешкоджають, а лише йдуть назустріч продавцям.

Якісна комунікація не тільки підвищує рейтинг продавця, але і спонукає клієнта до повторного замовлення. Чого не досягти, наприклад, просто пропонуючи унікальний продукт або низьку вартість на конкретний товар.

Використовуйте рекламні інструменти

Не нехтуйте рекламою в каталозі. Продавець платить тільки за клік по оголошенню. Рекламовані товари з’являються у топі видачі каталогу за пошуковим запитом або в категорії, де товари розміщені. Клієнти онлайн-майданчиків вже готові до покупок, тому найчастіше вибирають серед перших пропозицій на сторінці. За даними продавців, при використанні реклами на маркетплейсі в 2,5 рази зросла кількість кліків по їхнім товарам і послугам, у 3 рази більше стало замовлень, повідомлень і дзвінків. Крім іншого, інструменти для просування на маркетплейсах допомагають оцінити ефективність реклами: кількість показів у каталозі у співвідношенні до переглядів/покупок товару.

Беріть участь у акціях, які проводить маркетплейс

Приміром, у “Чорну п’ятницю” продавцям вдається збільшити свої продажі в два і більше рази, привернути увагу клієнтів. Ті, хто зберігає під час розпродажу якість обслуговування, забезпечують лояльність покупців і повторні продажі.

До речі, Факти ICTV проаналізували ринок ручної роботи в матеріалі Як заробити на handmade в Україні.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка