PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

У Харкові розробили надлегкий спортивний літак, але мріють про більше

Вперше за багато років у небо з харківського авіаційного заводу піднявся літак.

Вперше за багато років у небо з харківського авіаційного заводу піднявся літак.

Це остання розробка конструкторського бюро заводу. ХАЗ-30 двомісний, надлегкий спортивний літак. За словами пілотів-випрОбувачів, ним легко керувати і маневрувати. А головне, він економний – потребує всього 15 літрів палива на годину польоту.

«Для початківців пілотів і для аматорів, для польотів безпечний, надійний і потрібний, будь-який літак складний, а цей не складніший за автомобіль», – каже льотчик-випробувач Сергій Філатов.

Першу партію – 10 літаків планує купити Товариство сприяння обороні України. Їх відправлять в аероклуби, де на повітряних машинах навчатимуться пілоти-початківці.

«У нас парк літаків більше 250 літаків різних типів, але всі вони часів СРСР, в першу чергу ЯК-52, ЯК-18Т, на якому ми вчимо літати людей, сьогодні потреба в бажанні літати дуже велика», – говорить представник Товариства сприяння обороні України (ДОСААФ) Віктор Тимченко.

Єдине замовлення на літаки великої авіації, яке нині виконує завод – два вантажно-пасажирські АН-74 ТК-200 нової модифікації для Туркменістану.

Один уже зробили, другий закінчать незабаром. Працьовита конячка авіації, як по-доброму називають своє творіння харків’яни, бере на борт 52 людини і 10 тонн вантажу. Нині, аби випустити в небо великий літак, заводу потрібно збирати всі сили, оскільки підприємство вже багато років у боргах і перебуває на межі банкрутства. 

Та рук на заводі не опускають. І свій полігон для випробувань, і корпуси майже порожніх цехів під супермаркети й елітні новобудови віддавати не планують. На заводі, який серійно робив знамениті ТУ-134 та Ан-140, ще сподіваються, що з їхньої злітної смуги знову здійматимуться в небо великі літаки.

//Ольга Тамбієва, «ФАКТИ», ICTV

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка