PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

4 хитрості, які полегшать навчальний процес дитини

Психолог Катерина Гольцберг розповіла про кілька способах істотно полегшити процес навчання для дітей і якісно поліпшити шкільну систему.

Про це пише УНІАН, посилаючись на матеріал психолога Катерини Гольцберг у журналі Новий час.

Створити інститут тьюторства

Повідомляється, що є кілька приватних шкіл у Києві і одна державна, де є обов’язковий другий учитель у класі. Такий формат вирішує безліч проблем.

– У класі 30-35 чоловік з різними темпераментами, способами сприйняття інформації і потребами. Хтось відволікається, хтось погано себе почуває, хтось втомився, хтось готовий працювати. Чи в змозі один учитель, зберігаючи змістовну активність, оперативно відгукуватися на потреби всіх дітей? Замість того щоб контролювати навчальний процес, учитель починає контролювати настрій і здатність бути включеними у зміст уроку 30 дітей різного ступеня активності. Звідси і професійне вигорання, – каже психолог.

– Другий викладач може стежити за наявністю матеріалів для роботи (ручок, лінійок, ножиць), допомагати тим, хто потребує миттєвої допомоги (правильно тримати ножиці, застебнути гудзики, сходити в туалет), надавати підтримку, коли дитина зневірився, засмучений або втратив увагу , – додає вона.

Виключити домашні завдання

Автор радить хоча б у початковій школі виключити домашны завдання, а в середній – скоротити до мінімуму, перетворивши у практичну роботу.

– Мова не про пошук готових рефератів в інтернеті, як заведено зараз, а про те, щоб на практиці вивчити те, що пройдено в теорії. Наприклад, моделювання або експериментальне дослідження. Шкільна система фактично перетворює батька в непрофесійного дублера, який повинен замінити вчителя вдома, не маючи для цього ніяких навичок викладання, – пише Катерина Гольцберг.

Читайте: Зібрати дитину до школи. Скільки коштує і де дешевше?

Знизити тяжкість шкільного портфеля

– Здавалося б, як вона впливає на якість освіти? Але в тяжкості портфеля закладено все: і непотрібність більшості додаткових зошитів, особливо для домашніх робіт, і кількість підручників, і, звичайно, здоров’я дітей. Я знаю школу, де у дітей немає портфелів, а значить, немає домашніх завдань, немає конфліктів і лайки у будинку, немає ризику забути зошит, щоденник, спортивну форму. Може, це вирішило б проблему шкільного стресу? – акцентує психолог.

Актуалізувати роботу психолога

– На жаль, робота психолога зараз зведена до того, що він чогось тестує дітей, на жаль, навіть не розуміючи мети і не уявляючи, що він буде далі з цими результатами робити. Виходить, що вся його праця – це отримання нікому не потрібних статистичних даних, які навіть застосувати він не завжди може. Я впевнена, що було б значно більше користі від лекцій для батьків і вчителів про вікові особливості дітей, про правила регулювання взаємовідносин в сім’ї, про особливості підліткового віку, про те, як мотивувати дітей вчитися, – пише фахівець.

Психолог впевнена, що в допомоги психологів потребують самі вчителі, яким іноді просто нема з ким порадитися і поділитися наболілим.

– Психолог у школі повинен зайняти місце активного учасника, а не стороннього спостерігача і споглядальника проблем, як це прийнято зараз, – додає Катерина Гольцберг.

Нагадаємо, раніше Факти ICTV писали, що потрібно знати батькам першокласника.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка