PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Шведський садочок: математику вчать у лісі, а на обід шведський стіл

Головне правило у дитячих садках Швеції: навчання – це захоплива гра.

Головне правило у дитячих садках Швеції: навчання – це захоплива гра.

Діти одночасно рухаються, розважаються і відкривають для себе світ.

«Наш метод – це гра з дітьми. І ніколи не треба перекладати провину на дитину, якщо вона щось накоїла. Я маю спитати себе як педагога, що в моїх діях колись чи тепер призвело до такого результату. Ми створюємо педагогічне середовище, яке має бути цікавим, захопливим для дітей. Повинен бути матеріал, який розвиває малюків. Дитина має сама вибирати собі іграшки, альбоми для малювання і книжки», – каже директорка шведського дитсадка, Ула.

Спробуй зробити все сам, спробуй – і у тебе вийде, постійно підбадьорюють педагоги малюків. Шведи називають це позитивним впливом і переконані, що він розвиває у дітей цікавість, здатність сприймати самого себе, бачити мету і не боятися перешкод.

«У наших групах якщо дитина досліджує щось – це не розцінюється погано чи добре. Ми виходимо з того, що дитина думає. І завжди підтримуємо її через позитивну увагу. Малюк має відчувати: я можу, я впораюсь. Діти повинні отримувати допомогу від дорослих і не почуватися самотніми у складній ситуації. Не можна сказати просто «ні, цього не роби», треба зрозуміти дитину», – розповідає вихователька Хелена.

Шведи визнають – вони не дуже сильні у математиці й логічному мисленні. Аби змінити ситуацію, в садочку закладають математичні основи, щоб діти 2-3 років розуміли цифри і літери.

«Математику добре вчити у лісі, де ми рахуємо збираючи камінчики. Ми порівнюємо – більший чи менший. Одночасно ми насолоджуємось прогулянкою на повітрі. Це і природний спосіб тренувати рухливість, лазити по деревах, стрибати, вибиратись на камені», – каже Хелена.

У садочку вже рік не дають звичного обіду, а накривають шведський стіл. Дитина сама вирішує, скільки їжі покласти собі на тарілку, чи прийти по добавку, пити молоко чи воду.

«Їжа дуже важлива, коли учиш лічбі. Це проходить у тихій, спокійній атмосфері. Діти рахують, скільки шматочків апельсина, яблука, чверть чи половинка», – пояснює Ула.

У садочку лише 2 вікові групи, від 1 року до 3 і від 3 до 5, щоб старші допомагали молодшим. У кожного педагога, який працює з малюками, 4 вихованці. У групах зі старшими дітьми – 7.

«Вони знають абсолютно все про дитину. Якщо у батьків є побажання, що їсти або ні, вони це все приймають. Час вкладання спати – теж індивідуальний. Я працювала педагогом на Україні і порівнюю освіту. Тут поділу між дівчатами та хлопчиками немає, у дітей рівні умови у вихованні, освіті», – каже мама одного з вихованців садочку, Тетяна Шоріна.

Усі вихователі у Швеції мусять мати вищу освіту. Завдання педагога – вислухати дитину, її думку, бажання, розвивати її цікавість і, водночас, зміцнювати віру у власні сили. І стимулювати бажання вчитись і пізнавати світ.

//Людмила Лученко, «ФАКТИ», ICTV

 

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка