PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Свідчення Цукерберга у Сенаті: основні тези

Головний виконавчий директор Facebook Марк Цукерберг дав свідчення перед членами Конгресу США. Факти ICTV зібрали основні питання і тези, які звучали на слуханні.

Що відбувається

Скандал навколо ймовірного витоку даних користувачів Facebook розгорівся у березні. Channel 4 News зняли на приховану камеру розмову з главою британської компанії Cambridge Analytica Олександром Ніксом, який зізнався, що більше 200 разів впливав на виборчі кампанії по всьому світу.

Так, компанія намагалася моделювати переваги користувачів соцмереж, показуючи їм релевантну політичну рекламу.

Газета The New York Times повідомила, що Cambridge Analytica у 2016 році зібрала особисті дані 50 млн користувачів Facebook. Головний технічний директор Facebook Майк Шрепфер стверджував, що доступними стали дані 87 млн осіб.

Cambridge Analytica розповсюдила заяву, що отримала інформацію лише про 30 млн користувачів.

У Конгресі США перевіряють інформацію про те, що дані користувачів Facebook напередодні виборів 2016 року могли потрапити у розпорядження російського Агентства інтернет-досліджень – “фабрики тролів”.

Марка Цукерберга викликали для надання свідчень.

Регулювати і реформувати

Демократ Даянн Фейнстейн почала своє опитування, запитуючи про вплив Facebook на вибори у США у 2016 році.

Вона зазначила, що дані 87 млн осіб використовувала Cambridge Analytica, які були найняті кампанією Трампа для орієнтації на політичну рекламу у американських виборців.

– Слова, які ви збираєтеся розповісти нам, вкажуть, наскільки сильно ваша галузь регулюватиме і реформуватиме платформи, які ви контролюєте, – каже каліфорнійський демократ Марку Цукербергу.

Ми помилилися. Я прошу вибачення – Цукерберг

– Тепер ясно, що ми не зробили достатньо, щоб інструменти Facebook не використовувалися і для шкоди. Це стосується підроблених новин, іноземного втручання у вибори, а також розробки і конфіденційності даних.

Ми не досить широко розглядали нашу відповідальність, і це була велика помилка. Це була моя помилка, і мені дуже шкода. Я запустив Facebook, і я відповідаю за те, що тут відбувається.

Наразі, Facebook повідомляє користувачів про порушення.

Мій головний пріоритет завжди був нашою соціальною місією щодо зв’язування людей, створенню спільноти і зближенню світу. Рекламодавці та розробники ніколи не приділятимуть пріоритетну увагу цьому, поки я керую Facebook. Я почав займатися Facebook, коли був у коледжі.

З тих пір ми пройшли довгий шлях: тепер ми обслуговуємо понад 2 млрд людей по всьому світу, і щодня люди використовують наші послуги, щоб залишатися на зв’язку з людьми, які важливі для них.

Читайте: Скандал із захистом даних: Цукерберг розповів, що зміниться в Facebook

Конфіденційні угоди заплутують

– Щоразу, коли користувач ділиться інформацією, йому ставлять запитання, яке співтовариство (друзі, сім’я тощо) може бачити цю інформацію.

Тривала політика конфіденційності дуже заплутана. Чим більше буде умов угоди, тим менше людей захочуть використовувати цю послугу.

Я вважаю, що важливо сказати людям, як саме інформація, яку вони використовують на Facebook, використовуватиметься, – сказав Цукерберг сенатору Грасслі.

Очевидна помилка

– Ми дійсно вживали заходів і зажадали, щоб і розробник програми, і Cambridge Analytica видалили і припинили використовувати будь-які дані, які у них були. Компанія сказала нам, що вони це зробили.

Тепер ясно, що повірити їм – велика помилка. Ми повинні були прослідкувати за цим і провести повний аудит.

Втручання Росії та інших іноземних учасників

Цукерберга запитали, як іноземні суб’єкти втручаються у вибори США.

– Найбільше жалкую в управлінні компанією, що ми повільно визначали російські інформаційні операції у 2016 році.

Але Facebook розробив нові інструменти, щоб відсіяти підроблені пости, які розгорталися не лише на листопадових проміжних виборах в США, але і для голосів у Бразилії, Мексиці, Пакистані, Угорщині та Індії.

Ми не продаємо дані рекламодавцям

– Існує дуже поширена помилка щодо Facebook, що ми продаємо дані рекламодавцям, – каже Цукерберг.

– Ми не продаємо дані рекламодавцям. Ми дозволяємо їм говорити, кого вони хочуть досягти, а потім розміщуємо рекламу.

Facebook просто показує рекламу потрібним людям.

Читайте: Цукерберг: новини брендів в Facebook залишаться, але їх буде менше

Facebook безпечний

– Так, Facebook безпечний. Його з таким самим успіхом використовую я і моя сім’я. Люди самостійно обирають, якою інформацією ділитися, і вирішують, чи побачать це лише їх друзі або вони поділяться інформацією/фото з цілою групою людей.

Уолл-стрит

Ринок спостерігав за тим, як Цукерберг давав свідчення.

Вартість Facebook знизилася більш ніж на $65 млрд з 16 березня.

Акції спочатку торгувалися на рівні близько $161.

Пізніше, ринку сподобалося, що говорив Цукерберг у Сенаті. За даними Reuters, акції Facebook виросли на 4,5%, досягнувши позначки $165,04.

Нагадаємо, Цукерберг втратив $3,3 млрд через поліпшення Facebook.

Фото: Getty Images

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка