PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Киян покатали на “ракетах”, щоб привернути увагу до розвитку річок

У вівторок, 20 червня, кияни та гості міста могли безкоштовно покататися на пасажирських суднах підводних крилах (“ракета”) по Дніпру. Акцію організували народні депутати Борислав Береза, Ігор Молоток, Віталій Купрій і Володимир Ар’єв. З її допомогою вони хочуть привернути увагу до проблематики пасажирських і вантажних перевезень по воді, екологічної ситуації на Дніпрі та інших проблемах розвитку річок в Україні.

ракета на Днепре

Тур на “ракеті” побував в Херсоні, Запоріжжі, Дніпрі, Черкасах та інших містах, розташованих на річці Дніпро.

Раніше народний депутат Андрій Вадатурський, ініціював створення у Верховній Раді міжфракційного депутатського об’єднання (МДО) За розвиток річок України, до якого увійшли 44 депутати-мажоритарники, округу яких виходять на головну артерію країни. До роботи об’єднання запросили також експертів фахівці з податкового, бюджетного та транспортного комітетів. Головною метою МДО є створення законопроекту, який забезпечить розвиток річкової галузі економіки, судноплавства і суднобудування, інфраструктури і рішення проблем екології.

– У нас є 9 суднобудівельних заводів, які повинні працювати, а це від 10 до 25 тисяч робочих місць. І це продукція з величезною доданою вартістю, продукція технологічна, інноваційна. Раніше в галузі працювало 250 тис. осіб, одне робоче місце давало додатково 5-6 нових в супутніх галузях, – зазначив нардеп Вадатурський, коментуючи ініціативу по створенню МДО.

За його словами, обсяг вантажних перевезень під українським прапором сьогодні критично малий.

– За рік в Україні порти обробляють 150-170 мільйонів тонн вантажів, включаючи операції з експорту, імпорту, транзитні перевезення. Однак з цього обсягу, тільки 5-7 мільйонів тонн вантажу проходить під прапором України. За останні 23 роки, дедвейт українських кораблів зменшився в 14 разів. У 1995 році – 6,2 млн тонн вантажів, а в 2016 році вже 0,5 млн тонн, – сказав Вадатурський.

Крім того, ситуація з пасажирськими перевезеннями в країні також є критичною.

– Щороку ми втрачаємо десятки мільярдів гривень надходжень, сотні тисяч робочих місць в галузях судноплавства, суднобудування, портової інфраструктури та інших супутніх галузях, – підкреслив народний депутат.

Ініціатива депутатів спрямована також на створення умов для оновлення річкової інфраструктури.

– Державою не ведеться днопоглиблювальні роботи, шлюзи знаходяться в аварійному стані, є навіть аварійно-небезпечні ділянки в Дніпровському і Дніпродзержинському водосховищах. Стан причалів і портів далекий від світових норм, – зазначає Вадатурський.

Також депутати мають намір приділити увагу екологічному стану річок, куди скидаються хімічні стоки, азотні речовини і важкі метали.

– Через це щороку ускладнюється санітарно-епідеміологічна ситуація, зменшуються вилов риби та біорізноманіття. Річки в Україні фактично “самоотруїлися”, показники вилову риби найнижчі за останні 60 років, – підкреслив депутат.

Ініціатори створення об’єднання впевнені, що такі акції зможуть привернути увагу до проблеми річок не тільки звичайних громадян, а й інших народних депутатів, а також членів уряду та профільних органів центральної та місцевої влади.

Читайте: Нардеп Сергій Рибалка в Дніпрі провів для дітей тренування з боксу

МДО За розвиток річок України вже розпочало свою законотворчу діяльність. Зокрема, 16 червня зареєстровано проект закону 2475-3 Про внутрішній водний транспорт, який удосконалює адміністрування внутрішніх водних шляхів, гарантує реєстрацію суден за добу і отримання дозвільних документів через 48 годин після заявки. Також 22 червня плануються до презентації проекти законів про внесення змін до Податкового та Митного кодексів для сприяння розвитку суднобудування, а також про відновлення конкурентоспроможності внутрішнього водного транспорту в порівнянні з альтернативними. Також здійснюється подальше вдосконалення законодавства щодо забезпечення екологічної безпеки при використанні річок України

Киян покатали на “ракетах”, щоб привернути увагу до розвитку річок / 5 фотографий
Теги:
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка