PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Для чого змінюють Митний кодекс Ігоря Калєтника

Контрабанда в Україні завжди лишалася одним з основних корупційних факторів, які стримують розвиток цивілізованого ринку і економіки України в цілому. З прийняттям Митного кодексу авторства нардепа Ігоря Калєтника з 2012 року була посилена протидія контрабанді з боку митниці, що суттєво збільшило обсяги надходжень до бюджету.

Тепер  Державна фіскальна служба пропонує внести зміни до так званого кодексу Калєтника і посилити відповідальність за контрабанду.

До бюджету у 2017 році, у результаті боротьби ДФС з контрабандою на митницях, надійшло додатково 70 млрд гривень. Про це було заявлено на засіданні Кабінету міністрів України. Тим часом без введення кримінальної відповідальності за контрабанду викоренити це явище надзвичайно важко, адже сьогодні в Україні відповідальність за контрабанду – адміністративна, заявив керівник ДФС Мирослав Продан.

Ще у 2012 році було прийнято Митний кодекс України, ухвалення якого було ініційоване народним депутатом України Ігорем Калєтником. Митний кодекс Калєтника став ефективним інструментом протидії контрабанді та дозволив приєднання до системи спільного транзиту. Кодекс Калєтника отримав високу оцінку бізнесу та дозволив наблизити норми українського законодавства до європейських. Та як показала практика, сподіватись на свідомість громадян, які щодня фурами провозять в обох напрямках від кордону фури з контрабандою під загрозою сплати штрафів – не достатньо для глобального вирішення проблеми.

Дійсно, згідно із діючим кримінальним кодексом України злочином – контрабандою визнається лише незаконне переміщення деяких предметів, що становлять підвищену небезпеку для здоров’я людей чи громадської безпеки, через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю.

При чому, відповідальність за контрабанду наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів передбачена ст.305 КК, а за контрабанду культурних цінностей, отруйних, сильнодіючих, вибухових речовин радіоактивних матеріалів, зброї та боєприпасів, а також спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації – ст.201 КК.

Тим часом інша контрабанда, у тому числі і підакцизні товари, каралися за нормами адміністративної відповідальності, тобто – штрафами. Тож ДФС пропонує зміни до законодавства на предмет криміналізації статті Митного кодексу за контрабанду та порушення митних правил. Це дозволить удосконалити Митний кодекс Ігоря Калєтника  і збільшити надходження до бюджету.

Читайте: Законопроект про нацбезпеку: все що потрібно знати

Контрабанда – явище, яке існувало ще з часів створення перших держав з кордонами і розвиненою торгівлею. Але глобалізація і інтеграційні процеси відкрили для контрабандистів нові можливості і нові ринки збуту контрабанди  як з України, так і в Україну. Обсяги контрабанди за приблизними оцінками експертів можуть складати близько 10-12 млрд доларів на рік. А передбачена чинним законодавством відповідальність за контрабанду (штраф в розмірі 100% контрабанди та конфіскація транспортного засобу) не зупиняє контрабандистів через високий рівень прибутковості правопорушення.

Саме тому ДФС пропонує подальше вдосконалення Митного кодексу Ігоря Калєтника і посилення відповідальності за порушення митних правил з адміністративної до кримінальної. Тих, кого не зупиняють штрафи, зупинить суд і в’язниця.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка