PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Ідеальні дороги в Україні. Екс-чиновник сказав, скільки треба часу та грошей

Роман Хміль – блискучий програміст, який залишив свій бізнес, відмовився від громадянства США, аби змінити якість українських доріг. Він очолив департамент у Мінінфраструктури, проте за рік позбувся наївних уявлень про те, як в Україні все працює.

Про це – у спецпроекті Вихід Ольги Кучер на Вікнах СТБ.

За рік на посаді начальника  департаменту стратегічного розвитку дорожнього господарства та автотранспорту  Мінінфраструктури (2015-2016 рр.) Роман Хміль довідався, чому 80% доріг України у жалюгідному стані.

Читайте: Дороги за китайськими технологіями. Скільки Україна витратить на нові автостради

На це питання він відповідає блискавично: через корупцію і дурість, а морозна зима чи спекотне літо тут ні до чого.

Приміром, найпоширеніший спосіб шляховиків класти не асфальт, а гроші в кишеню – ремонт ямковий.

– Якщо більше 10% дороги в тріщинах, то ті ямки, які ти ремонтуєш, вони нічого не дають, бо взимку в тріщини заходить вода, замерзає, тріскається. Треба знімати 5-сантиметровий шар асфальту і класти новий. А той ямковий ремонт, який у нас робиться, – це гроші на вітер. Його ніхто не контролює, – розповідає Хміль.

Проте, є в Україні й ідеальні дороги, наприклад, Новообухівська траса. За його словами, корупція – це не лише розбиті дороги, а й капітально відремонтовані.

– Тут була досить якісна дорога, бетонні плити, потім вона трохи потріскалася. І Укравтодор вирішив зробити капітальний ремонт. Те, що ми бачимо, в результаті коштувало 50 млн грн за один кілометр, а могло коштувати 5, тобто в 10 разів менше. Ця траса потрапила до переліку на капремонт виключно через Кончу Заспу, де живуть депутати та багаті люди, – вважає Роман.

Хміль упевнений, що такі дороги можут бути скрізь, але для цього знадобиться приблизно 2 трлн грн і щонайменше 10 років – це якщо щорічно витрачати 100 млрд грн.

Нагадаємо, що в індексі  Global Competitiveness Index 2017-2018 за якістю доріг Україна опинилась на 130 місці серед 137 країн.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка