PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Дубневич: Колапс на УЗ – результат неефективного управління підприємством

Голова Комітету з питань транспорту пояснив, чому ПАТ Укрзалізниця не спроможна забезпечити безперебійні перевезення.

Головна проблема підприємства – не дефіцит коштів, чи зношеність рухомого складу, чи підпорядкованість (або не підпорядкованість) тому чи іншому міністерству, – головна проблема в неефективному управлінні підприємством в цілому, що спостерігається вже багато років поспіль,- написав він у своєму блозі на ресурсі Обозреватель.

За словами парламентаря, зараз до Комітету, який він очолює, чи не щодня звертаються представники бізнесу – стурбовані та обурені. Бо не мають можливості перевозити свої вантажі, вагони скупчуються й стоять. Обертання вагонів вже зараз – до 17 діб. При нормі – 5-7 діб. Й це ще не високий сезон перевезень, не кінець літа та початок осені, коли послугами Укрзалізниці починають водночас користуватись аграрії, енергетики, металурги, а також – підприємства, що задіяні у ремонтних роботах на автошляхах.

Колапс з перевезеннями на УЗ маємо не перший рік, – констатує Дубневич.

На його думку, ця ситуація зумовлена  двома головними причинами: дефіцитом тяги й вкрай незадовільним станом залізничної інфраструктури.

Останній фактор виступає вузьким гирлом, бо не дає здійснювати перевезення з належною швидкістю. Й це при тому, що інфраструктура є головним капіталом УЗ, де вона є й буде монополістом. Кошти на її оновлення та модернізацію скеровуються по принципу залишку. А це означає, що головний інструмент прибутку підприємства стрімко руйнується й знищується. Простіше кажучи, скоро не будемо мати не лише чим перевозити, а й по чому їхати. Й не тільки у режимі омріяного швидкісного руху, а в звичайному, – стурбований депутат.

Він нагадав, як прем’єр-міністр, відмітивши дефіцит тяги на УЗ, нещодавно оголосив: керівництво ПАТ Укрзалізниця щотижня буде звітувати про ситуацію з перевезеннями: як забезпечується транзит вантажів та внутрішні перевезення.

Стурбованість прем’єра – красномовне свідчення того, що проблеми на УЗ є, й чималі, їх не подолано й вони непокоять всіх: фахівців, бізнес, парламент, Голову Уряду. Спокійним залишається тільки керівництво ПАТ Укрзалізниця. Й лише звітує про начебто перемоги та здобутки, – обурений голова Комітету.

Дубневич вважає, що напруження на найбільш завантажених маршрутах могла б зняти приватна тяга, однак керівництво УЗ не поспішає її залучати. І в той же час – не дає офіційної відповіді: чому не пускає приватну тягу.

Читайте: Укрзалізниця запустить додаткові поїзди на Трійцю

Офіційної відповіді від керівництва УЗ щодо залучення приватної тяги в пілотному режимі вже зараз – для зняття напруження на найбільш складних з точки зору перевезень ділянках та що заважає впровадженню такого проекту – не отримано. Щоправда, якось у ЗМІ очільник УЗ висловився, що бачить у приватній тязі підвищений ризик аварій. Це виглядає не більш, ніж лукаво. Адже при залученні приватної тяги УЗ буде сама перевіряти рухомий склад, який виходить на маршрут, а керування приватними локомотивами буде відбуватися залізничними локомотивними бригадами. Якщо вже говорити про нинішні реальні ризики, то це ризик тотального зриву перевезень – вже цього літа, – прогнозує голова Транспортного комітету.

До тої пори, поки підхід до управління ПАТ УЗ принципово не зміниться, позитивних результатів годі чекати, – впевнений він.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка