PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Яку каву п’є Київ і як заробити на кавомобілі

Яку каву кияни люблять найбільше і коли у кави на колесах «не сезон» – про це «Факти» поговорили з власником машини, в якій кава замість бензину

«Кавомобілі» вже кілька років гармонійно існують у ландшафті міста. Вони завжди поруч, тоді здається, що кава знаходить вас сама. Про те, яку каву кияни люблять більше за все і коли у кавомобіля «не сезон» – «Факти» поговорили із власником машини, в якій кавою замість бензину.

Олег Юрга – дизайнер-кавоман. Більше чотирьох років займався налаштуванням обладнання для кави, а потім вирішив і сам робити людям улюблений напій. Далі – розповідь «кавамена» про свою роботу.

Я просто дуже люблю каву. Почалося з того, що ми з другом взяли автівку, яку переобладнали для кави. Це нескладно зробити, питання лише у вартості кавомашин і кавомолок.

Кавові точки

Місця вибираю по-чесному, по касі. Якщо мені не подобається точка по заробітку, то я звідти піду, як би там не було красиво. Це бізнес.

Обираємо нові місця, пробуємо, намацуємо. Нприклад, на одній точці біля офісного центру ми стоїмо вже два з половиною роки.

Якщо казати про Хрещатик, то там багато машин і «відбивати» свою аудиторію доволі складно.

Простіше знайти «своє» місце, де буде приблизно два-три конкуренти. Тоді знаєш точно, що люди прийшли саме до тебе.

Іноді бувала справді жорстка конкуренція, коли ми приїжджали на місце, а конкуренти в цей час перегородили нам простір – ми просто не могли відкритися і почати день.

Кавова ніша

Я спробував більш, ніж 30 сортів кави на своїй машині, постійно намагаюсь дізнатись щось нове. І не намагаюся зекономити. Розумію, що навіть якщо зароблю на 50 копійок менше з чашки кави, але зроблю людині класний напій – вона до мене знову повернеться.

Зараз дуже багато з’являється кав’ярень з певною направленістю. Наприклад, Black Brew Bar – у них більше п’ятнадцяти видів чорної кави. Тобто, до України нарешті дійшла мода на якісний напій. Так само це переходить і на кавові авто – є спроби чимось виділитися, насамперед якістю.

Коли з’являється якась нова кав’ярня – завжди намагаюся піти і спробувати, щоб розуміти, з ким я конкурую.

Години «пік»

Біля офісних центрів, найкраще беруть напій з 9 до 10 години. Потім о 12-й, коли люди виходять з офісу: покурити і поспілкуватися. А також ближче до четвертої – тоді всі розслабленіші, дозволяють собі трохи випити кави на вулиці.

Біля метро завжди динамічно беруть каву, немає якихось «хвиль». 

Біля театру особливий ажіотаж перед виставами. Люди приходять, чекають один на одного, тоді починається «натовп бажаючих».

Біля офісних центрів ми працюємо з 7.30 до 18.00 – бо повинні приїхати раніше, щоб першими зробити каву людям.

У місцях розваг – 8.30 до 21.00,  пізніше починаємо – пізніше закінчуємо.

Улюблена кава киян

Раніше люди не розуміли різницю між «Американо» і «Кавою по-американськи». Бували випадки, коли мене запитували, навіщо я наливаю в «Американо» воду.

Найулюбленіші: «Лате», «Капучіно» і «Еспресо». Раніше постійно брали американо – класика кави з молоком. Але до цього вже звикли, і почали більше брати «Лате» і «Капучіно». Не знаю, пов’язаний вибір з тим, що це красиві іноземні слова, чи люди справді стали розумітися на каві. Хоча я все ж таки думаю, останнє.

Немає нічого нереального у тому, щоби робити якійсь цікаві й складні речі. Питання тільки в тому, наскільки ти готовий «заморочитися» з обладнанням. Можна взагалі поставити пісок і зробити каву по-турецьки. Двічі на день стабільно питають про каву без кофеїну, але я не бачу сенсу в тому, щоб тримати окрему кавомолку для неї. Всім угодити неможливо.

Постійні клієнти

Буває, людина просто виходить з-за кутка, а я вже роблю їй каву.

Це нормальна практика, люди одразу підходять за своєю кавою і йдуть по справам, іноді просто без слів. Або запитуєш: «Як завжди?».  Клієнту завжди приємно, коли ти знаєш, що він п’є.

З людьми треба спілкуватися.  До тебе приходять ще й тому, що ти привітний і в тебе приємно взяти напій. А коли бачиш, що у клієнта поганий настрій – йому треба щось сказати, або запропонувати якийсь інший напій.

Пори року і кава

Влітку менше беруть кави. Та якщо це бізнес-квартал – у будь-якому випадку, люди її купуватимуть. У цілому – влітку заробіток трохи зменшується. Основний сезон – осінь-весна.

А взимку, здавалось би, холодно, саме час для кави… Але тоді починаються проблеми з обладнанням. Воно охолоджується і не встигає набрати необхідну температуру.

Тому коли на вулиці – 10 С, більшість «кавомобілів» ви вже не побачите.

Коли занадто спекотно – теж проблемно: молоко нагрівається, воно занадто швидко збивається, коли ти його перебиваєш, то отримуєш неякісну емульсію, з якої важко зробити напій.

Молоко ми зберігаємо в холодному боксі, і завжди купуємо його в тетрапаку для тривалого зберігання. Молоко привозимо щодня. Кілька разів на день я пробую і молоко, і сам напій.

Навіть якщо б це була б моя єдина робота, то прожити на заробіток можна. Скільки заробляю? На хліб з маслом, і навіть з ковбасою, вистачить.

Я не розумію, коли кажуть, що у Києві немає роботи. Вона є, треба просто хотіти нею займатись. Так само можна почати робити те, що тобі подобається. Не всі просто ризикують.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка